خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/29 - 18:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
نخعی:

ایجاد جایگاه‌های کوچک مقیاس در شهر تهران با همکاری شهرداری کلید خورده است/ایجاد دردسر برای مردم به دلیل کمبود جایگاه‌های سوخت

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه به تازگی ایجاد جایگاه‌های کوچک مقیاس در شهر تهران با همکاری شهرداری این شهر کلید خورده است، گفت: متاسفانه تعداد جایگاه‌ها در کشور به ویژه کلان شهرها با نیاز مردم تناسب ندارد.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به کمبود جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور به‌ویژه کلان شهرها، گفت: اینکه تعداد جایگاه‌ها در کشور به ویژه کلان شهرها با نیاز مردم تناسب ندارد و مردم باید مسیرهای طولانی را طی کنند تا به جایگاه‌های سوخت دسترسی پیدا کنند دلایل مختلفی همچون گرانی زمین در  شهرهای بزرگ دارد.



نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین از آنجا که زمین مورد نیاز ایجاد جایگاه‌های سوخت عموما متراژهای بالای دارند خرید چنین زمین‌های از عهده هر فردی بر نمی‌آید هرچند سرمایه‌گذاران حتی درصورت داشتن زمین مناسب ترجیح می‌دهند از آن برای یک کار پرسودتر استفاده کنند نه احداث جایگاه که کارمزدهای بالا و دردسرهای خاص خود را دارد!



وی افزود: در حالی شهر تهران صرفا نزدیک به 350 جایگاه سوخت دارد که با توجه به حجم بالای خودروها در این شهر باید این میزان را به هزار جایگاه رساند، بنابراین لازم است برای حل این مشکل شهرداری‌ها به کمک وزارت نفت بی‌آیند.



نخعی با بیان اینکه در راستای افزایش تعداد جایگاه‌های سوخت انجام دو اقدام اساسی ضروری است، مطرح کرد: ابتدا باید سازمان‌های دارای زمین همچون وزارت راه و شهرسازی در شهرهای مختلف پای کار بیایند، همچنین وزارت نفت باید روش احداث جایگاه‌داری سنتی را -که در آن برای احداث یک جایگاه دو الی سه هزار متر زمین نیاز است- تغییر دهد، بنابراین باید جایگاه‌ها در مقیاس کوچک و صرفا با ایجاد یک یا دو تلمبه و جانمایی یک مخزن در فواصل کوتاه شهری ایجاد شوند، البته رسیدن به این روش نیازمند تغییر الگوهای ذهنی مدیران است.



سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین خبر داد: خوشبختانه به تازگی ایجاد جایگاه‌های کوچک مقیاس در شهر تهران با همکاری شهرداری این شهر کلید خورده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 368591
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار