خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/21 - 15:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حسینی‌کیا:

ایجاد بستر تامین مسکن ارزان قیمت و اشتغالزایی باید در اولویت مجلس دوازدهم قرار گیرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید بستر تامین مسکن ارزان قیمت و افزایش قدرت خرید مردم در دستورکار مجلس دوازدهم قرار گیرد.

سید جواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره اهداف و اولویت‌هایی که مجلس دوازدهم باید پیگیری کند، گفت: نخستین اولویت مجلس دوازدهم باید ارتقا معیشت مردم باشد به گونه‌ای که قدرت خرید مردم افزایش یابد و سبد کالاهای اساسی مردم گسترده شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی توجه به تولید و اشتغالزایی را از دیگر اولویت‌هایی دانست که باید در دستورکار قرار گیرد و ادامه داد: درحال حاضر تامین مسکن ارزان قیمت به یکی از مشکلات اساسی مردم تبدیل شده که باید مجلس بعدی با جدیت رفع این دغدغه را پیگیری‌ کند البته از آنجا که قوانینی مانند جهش تولید مسکن و ساماندهی بازار اجاره‌بها و مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس یازدهم تصویب شده در نتیجه باید بر اجرای این قوانین به درستی نظارت کرد.

وی اضافه کرد: از آنجاکه در این قوانین سازوکار بسیار مناسبی برای تولید مسکن پیش‌بینی شده است بنابراین دولت باید با برنامه‌ریزی مناسب بستر اجرای ساخت مسکن را فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه باید نقدینگی را به سمت تولید هدایت کرد، تصریح کرد: در صورتی که این مهم محقق شود، التهاب بازارهایی مانند خودرو، سکه، ارز و... که بر معیشت مردم نیز اثرگذار است، ساماندهی می‌شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 376445
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی