خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/29 - 12:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حسینی‌کیا مطرح کرد؛

انتقاد از کوتاهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خرد/ بانک‌ها در پذیرش ضامن سلیقه‌ای عمل می‌کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از کوتاهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خرد، گفت: عملکرد سلیقه‌ای بانک‌ها در تعیین ضامن برای پرداخت وام‌های خرد مشکلات بسیاری برای متقاضیان دریافت تسهیلات ایجاد کرده است درحالیکه باید شرایط سهلی برای اعطای وام‌ها تعیین شود.

سید جواد حسینی کیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره کوتاهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خرد، گفت: مردم گلایه‌های بسیاری به دلیل عدم پرداخت وام‌های خرد و تسهیلات بانکی توسط بانک‌ها دارند.



نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدم پرداخت وام ازدواج، وام فرزندآوری و... موجب شده که مردم نتوانند براساس برنامه‌ریزی‌هایی که پیش از این انجام دادند، عمل کنند از سوی دیگر کوتاهی بانک‌ها در پرداخت به موقع تسهیلات خرد و تکلیفی موجب نارضایتی اجتماعی می‌شود.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی باید در این زمینه چاره‌اندیشی جدی انجام دهد تا وام‌های خرد به موقع به مردم پرداخت شود.



حسینی کیا سختگیری بانک‌ها در پذیرش ضامن را یکی دیگر از مشکلات موجود در این حوزه دانست و تصریح کرد: بانک‌ها با عملکرد سلیقه‌ای در تعیین ضامن برای پرداخت وام‌های خرد مشکلات بسیاری برای متقاضیان دریافت تسهیلات ایجاد می‌کنند این در حالی است که باید شرایط سهلی برای اعطای وام‌ها تعیین شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 361834
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار