خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/26 - 12:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حسین زهی:

انتقاد از وضعیت پرداخت تسهیلات ساخت مسکن/ دولت با شیوه کنونی بیش از یک میلیون واحد مسکونی نخواهد ساخت

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی با همین شیوه ادامه پیدا کرده و تغییری در آن ایجاد نشود، بعید است تا پایان 4 سال کار دولت، بیش از یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل مردم شود.

اسماعیل حسین‌زهی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن، گفـت: هم اکنون سرعت اجرای قانون جهش تولید مسکن و برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، بسیار کند بوده و قابل قبول نیست. ضمن اینکه بانک‌ها با وجود تذکرات پی در پی، به تعهدات خود نسبت به پرداخت تسهیلات بانکی، عمل نمی‌کنند.



نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش های نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید با اراده قوی بانک‌ها را ملزم به پرداخت تسهیلات بانکی کرده و متخلفان را به دستگاه‌های نظارتی معرفی کند، اظهار کرد: از میان بانک‌ها، بانک مسکن بیشترین آمار پرداخت تسهیلات بانکی را داشته و سایر بانک‌ها به وظایف و تکالیف خود به خوبی عمل نمی‌کنند.



وی عنوان کرد: اگر وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی با همین شیوه ادامه پیدا کرده و تغییری در آن ایجاد نشود، بعید است تا پایان 4 سال کار دولت، بیش از یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل مردم شود.



عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مردم با مشکلات عدیده ای در حوزه مسکن مواجه هستند و بخش عمده ای  درآمد خود را صرف پرداخت هزینه های تامین مسکن می‌کنند، ادامه داد: نرخ‌های اجاره بها به طرز افسارگسیخته‌ای رشد داشته و مردم تحت فشار سنگینی قرار دارند. از این رو دولت باید تمام اهتمام خود را برای سوق دادن بانک‌ها جهت پرداخت تسهیلات بانکی و افزایش سرعت ساخت مسکن انجام دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 368182
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار