خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/20 - 12:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حسینی‌کیا مطرح کرد:

انتقاد از عدم تخصیص منابع بانکی به تولید و اشتغال/بانک مرکزی درباره نظارت بر عملکرد بانکها کم کاری می کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات در زمینه بنگاه داری بانکها به مباحث نظارتی و کم کاری دستگاه های ناظر باز می گردد، گفت: بانک مرکزی نسبت به عملکرد بانکها کم کاری کرده و باید مدیریت صحیحی در این بخش اعمال شود.

سیدجواد حسینی‌کیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به راهکارهای لازم در زمینه جلوگیری از بنگاه داری بانکها، گفت: بانکها براساس قانون برنامه ششم توسعه باید 40 درصد از منابع خود را به سمت  تولید و اشتغال سوق دهند این در حالی است که هیچ کدام از بانکها این منابع را تخصیص نداده اند.



وی با بیان اینکه مشکلات در زمینه بنگاه داری بانکها به مباحث نظارتی و کم کاری دستگاه های ناظر باز می گردد،بیان کرد: بانک مرکزی نسبت به عملکرد بانکها کم کاری کرده و باید مدیریت صحیحی در این بخش اعمال شود.



نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وقتی قوانین تاکید دارد که منابع بانکی باید در تولید و اشتغال هزینه شود یعنی بانکها باید از بنگاه داری خارج شوند. این در حالی است که بانکها این منابع را در خرید ملک و زمین هزینه کرده اند.



وی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از بانکهای زیان ده - بانک آینده - تمامی منابع خود را صرف پروژه ایران مال کرده است بنابرای باید با بسیاری از این رویکردهای ایجاد شده برخورد لازم صورت گیرد. البته مجلس در زمینه قانون اصلاح نظام بانکداری به بسیاری از این موارد پرداخته است.



پایان پیام

  • کد خبر : 371276
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار