خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/14 - 18:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
طهماسبی مطرح کرد

انتقاد از بی‌توجهی دولت به استفاده از ظرفیت معادن کوچک و متوسط

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حال حاضر بیشتر برنامه‌ریزی دولت در راستای استفاده از ظرفیت معادن بزرگ است حال آنکه معادن کوچک و متوسط ما نیز می‌تواند درآمدهای ارزی بسیاری برای کشور به ارمغان آورد.

فرهاد طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره ضرورت استفاده از معادن در راستای ایجاد درآمد پایدار ارزی، گفت: در حال حاضر بیشتر برنامه‌ریزی دولت در راستای استفاده از ظرفیت معادن بزرگ است حال آنکه معادن کوچک و متوسط ما نیز می‌تواند درآمدهای ارزی بسیاری برای کشور به ارمغان آورد.

نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ازآنجاکه هدف ما این است که اتکا بودجه به درآمدهای نفتی را کاهش دهیم باید منابع پایدار دیگری در بودجه در نظر بگیریم که یکی از این منابع می‌تواند درآمدهای معدنی باشد.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما تنوع مواد معدنی بسیاری دارد، اضافه کرد: وزارت صمت باید بستر استفاده از این ظرفیت را با تامین ماشین‌آلات مناسب، اکتشاف عمیق و ... فراهم کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: با وجود اینکه معادن می‌توانند منبع پایداری برای درآمدهای ارزی باشند اما به نظر می‌رسد به این بخش توجه مناسبی صورت نگرفته و امروز بیشتر توجه دولت به استفاده از پتانسیل معادن بزرگ محدود شده است./

پایان پیام

  • کد خبر : 376165
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی