خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/24 - 17:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
گودرزی:

انباشت سرمایه توسط بانک‌ها افزایش رشد تورم را در پی دارد

نماینده مردم بروجرد در مجلس یازدهم با بیان اینکه انباشت سرمایه مردم توسط بانک ها افزایش رشد تورم را در پی دارد، گفت: ضروری است وزیر اقتصاد در مسیر هدایت سرمایه های بانک ها به سمت تولید و فعالیت های مولد و ارائه تسهیلات به منظور گره گشایی از مشکلات مردم تلاش کند.

عباس گودرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه بانک ها حق ندارند با بنگاه داری، پول و سرمایه مردم را صرف انباشت سرمایه کنند، گفت: این اقدام رشد تورم و افزایش فشار اقتصادی به مردم را در پی دارد.



بانک ها به محتکران زمین و مسکن تبدیل شدند



وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال ۹۷ خطاب به دولت مبنی بر اینکه بانک ها غلط می کنند که بنگاه داری کنند، افزود: با رشد فزاینده این کار غلط، بانک ها به محتکران زمین و مسکن تبدیل شدند و پس از آن اصلاحاتی در رویکرد بانک مرکزی اعمال شد که به طور قطع کافی نیست.



نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس ادامه داد: ضروری است وزیر اقتصاد به عنوان مسئولی انقلابی که رویکرد فسادستیزی دارد در مسیر هدایت سرمایه های بانک ها به سمت تولید و فعالیت های مولد و ارائه تسهیلات به منظور گره گشایی از مشکلات مردم تلاش کند چرا که با این اقدام و تزریق سرمایه در قالب تسهیلات به چرخه تولید و فعالیت هایی که منجر به تولید ثروت می شود تورم کاهش خواهد یافت.



گودرزی یادآور شد: دغدغه جریان انقلابی و دلسوزان کشور نسبت به بنگاه داری بانک ها دغدغه جدی و مبارکی است و مسئولان باید از آن استقبال کنند و نه تنها نباید از بیان این مطالبات گریزان باشند بلکه شایسته است با عملکرد صحیح و اصلاح رویکردهای ناصحیح به مطالبه گران پاسخ قانع کننده ای دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 369985
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار