خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/24 - 17:07
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
رفیعی با اشاره به بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی ارتباطات و صمت در کمیسیون کشاورزی مجلس؛

افزایش خدمات دولت الکترونیک به ارتقاء شفافیت منجر می شود

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: اصلی ترین مطالبه اعضای کمیسیون از وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل کارگروهی خاص در حوزه کشاورزی با موضوع کشاورزی و رونق بخش کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.

سمیه رفیعی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست بعد از ظهر امروز (چهارشنبه 24 مردادماه) کمیسیون متبوع خود، گفت: کمیسیون کشاورزی در نوبت بعد از ظهر از ساعت 13 نشست‌های بررسی برنامه ها و سوابق وزرای پیشنهادی را آغاز کرده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با حضور در کمیسیون کشاورزی برنامه های خود را ارائه و نمایندگان نیز دغدغه های خود را مطرح کردند که مهمترین آنها مبارزه با فساد، کمک و سرمایه گذاری و تاکید بر مکانیزاسیون کشاورزی، بازچرخوانی آب در صنایع، شفافیت در بهره برداری معادن و نحوه واگذاری ها و صدور مجوزها ، آلودگی پیرامون معادن و صرف عوارض آلایندگی اخذ شده از صنایع در منطقه به منظور جلب رضایت مردم بود.

وی با تاکید بر اینکه برخی از دغدغه های نمایندگان از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت مانند رفع موانع غیر تعرفه‌ای، کمک به تولید محصولات کشاورزی و فساد زدایی عمومیت داشتند، عنوان کرد: در این نشست اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس اجرای قانون تمرکز و عدم انتزاع را پیگیری کردند.

رفیعی گفت: دومین وزیر پیشنهادی که در نشست بعد از ظهر امروز کمیسیون کشاورزی مجلس به منظور ارائه سوابق و برنامه ها حاضر شد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که مورد حمایت قاطع اکثر اعضای کمیسیون قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه برنامه های ارائه شده از سوی هاشمی برنامه های مورد نیاز کشور و پیشرو بودند که نظر اکثر اعضای کمیسیون کشاورزی را جلب کرد، عنوان کرد: مهمترین مطالبه کمیسیون کشاورزی مجلس از وزارت ارتباطات هوشمند سازی کشاورزی و ارائه خدمات اثرگذار در زندگی کشاورزان و تولیدکنندگان به منظور تسهیل کسب و کار بود و تمرکز بر ساماندهی اوضاع فیلترینگ نیز مطرح شد زیرا درحال حاضر فیلترشکن ها به مسئله ای تبدیل شده که زندگی مردم را مختل کرده و عمده  ترافیک ها نیز به خارج کشور می‌رود به همین دلیل اوضاع فیلترینگ و وی پی ان ‌ها باید ساماندهی و شبکه داده داخلی نیز تکمیل شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون بر اقتصاد دیجیتال، استفاده از دولت الکترونیک و خدمات آن خصوصا در حوزه صدور مجوزها تاکید کردند، افزود: مجوزها باید به منظور جلوگیری از تشکیل شبکه فساد بر بستری شفاف صادر شوند. هر میزان خدمات دولت الکترونیک در زندگی مردم بیشتر احساس شود شفافیت افزایش پیدا می‌کند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: اصلی ترین مطالبه اعضای کمیسیون از وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل کارگروهی خاص در حوزه کشاورزی با موضوع کشاورزی و رونق بخش کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود./

پایان پیام

  • کد خبر : 382237
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار