خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/26 - 13:32
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اقتصادی
عضو هئیت رئیسه کمیسیون تلفیق:

اظهارات رسانه دولت در رابطه با افزایش بار مالی برنامه هفتم را رد می کنم/اعضای دولت با بسیاری از مصوبات کمیسیون تلفیق موافق بودند/کمیسیون تلفیق به نیازهای کشور، مردم و سازمان ها توجه کرد

عضو هئیت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با رد اظهارات رسانه دولت در رابطه با افزایش بار مالی برنامه هفتم،گفت: دولت نمی‌تواند به صورت کلی بگوید که کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه ۲۰ هزار همت بار مالی برنامه هفتم را افزایش داده است.

رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به ادعای خبرگزاری دولت مبنی بر افزایش ۲۰ هزار همتی گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: دولت باید مصداقی در این بخش صحبت کند چرا که قاطبه دولت در زمان بررسی برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق حاضر بودند.



غالب اعضای دولت در جلسات بررسی برنامه هفتم توسعه حاضر بودند



وی با بیان اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه ، معاونین وزرا و برخی از وزرا در زمان بررسی لایحه برنامه هفتم در داخل کمیسیون تلفیق حاضر بودند، افزود: اینکه رسانه اختصاصی دولت اعلام می‌کند گزارش کمیسیون تلفیق درباره برنامه هفتم توسعه هزینه زا بوده است باید این موارد به صورت مصداقی بیان شود.



سنگدوینی در ادامه خاطرنشان کرد: همه اعضای کمیسیون تلفیق در ابتدای بررسی برنامه هفتم توسعه به دولت گفتند که باید منابع و مصارف خود را در برنامه هفتم توسعه مشخص کند؛ یعنی به چه میزان از برنامه هفتم توسعه منابع جذب خواهد کرد و مصارف به چه صورت خواهد بود.



عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: بنابراین آنچه که ما در برنامه هفتم توسعه لحاظ کردیم از جمله نیازهای کشور ، مردم و سازمان ها بوده است.



وی ضمن تاکید مجدد بر این نکته که دولت باید به صورت مصداقی در رابطه با بار مالی گزارش کمیسیون تلفیق پیرو برنامه هفتم توسعه صحبت کند، ادامه داد: دولت باید بگوید که این بار مالی به چه صورت و در چه مسیری قرار گرفته است. لذا دولت نمی‌تواند به صورت کلی بگوید که کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه آمده و ۲۰ هزار همت بار مالی برنامه هفتم را افزایش داده است.



اعضای دولت با بسیاری از مصوبات کمیسیون تلفیق  موافق بودند



سنگدوینی با بیان اینکه غالبا اعضای دولت در جلسات بررسی برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق حضور داشتند، تاکید کرد: اعضای دولت با حضور در این جلسات غالبا با بسیاری از موارد مورد بررسی موافق بودند. همچنین اعضای دولت با تبصره‌هایی که کمیته‌ها برای مواد تعیین می‌کردند هم موافقت می‌کردند و همه مذاکرات در این بخش وجود دارد.



مجلس حق دارد در برنامه تصمیم گیری کند



وی با بیان اینکه این گزاره درست نیست که دولت هر چه در برنامه می گوید تصویب شود، ادامه داد: بالاخره مجلس حق دارد در برنامه تصمیم گیری کند چرا که این برنامه در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد. لذا این نمایندگان هستند که باید به عنوان قوه مقننه درباره لایحه دولت اظهار نظر کنند.



عضو هیئت رییسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه باید برنامه‌ای کاملاً اجرایی باشد، ادامه داد: نباید این برنامه همانند برنامه ششم توسعه تنها ۳۰ درصد اجرایی شود چرا که این مسئله مورد اشکال است. بنابراین این از حقوق نمایندگان مجلس است که درباره لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار نظر کنند و روی مواردی که قابلیت اجرا دارد برنامه‌ریزی لازم را مد نظر قرار دهد چرا که این مسئله باید برای مردم نمود داشته باشد.



رفتار دوگانه!



سنگدوینی در ادامه با ذکر مثالی در رابطه با بررسی صحیح لوایح دولت از سوی مجلس گفت: به عنوان مثال مسئولین دولتی پیرو بودجه سال ۱۴۰۱ اذعان داشتند که منابع این بودجه به درستی محقق شده است، بنابراین رفتاری که رسانه دولت در رابطه با برنامه هفتم توسعه از خود نشان می‌دهند حاوی یک نوع مغایرت است.



این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی دولت می‌گوید در بودجه سال ۱۴۰۱ تقریباً همه منابع محقق شده است. این نشان می‌دهد که مجلس به درستی لایحه دولت را تجزیه و تحلیل کرده است.



وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس با رویکرد کارشناسی و بر حسب نیازها، برنامه هفتم توسعه را مورد بررسی قرار دادند و بنده اظهارات رسانه دولت در رابطه با افزایش بار مالی برنامه هفتم توسعه را رد می‌کنم./



پایان پیام

  • کد خبر : 368202
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار