خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/12 - 09:24
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اقتصادی
عباسی:

اصلاح نظام بانکی انضباط مالی بانکها را ارتقا می دهد

نماینده مردم «کرج» با اشاره به تصویب قانون اصلاح نظام بانکی در مجلس،گفت: با تصویب این قانون حتما می توانیم شاهد رویکردهای مناسب از سوی بانک مرکزی باشیم،چراکه این قانون می تواند انضباط مالی بانکها را ارتقا داده و مشکلات را برطرف کند.

علیرضا عباسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پیشرفت های اقتصادی کشور، گفت: مسیر پیشرفت اقتصادی  کشور رو به جلو است اما باید سرعت این پیشرفت ها افزایش پیدا کند.

نماینده مردم «کرج» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شیب حرکت اقتصادی کشور، شیب مناسبی است،گفت: به عنوان مثال مجلس شورای اسلامی قانون جهش تولید دانش بنیان را به تصویب رساند و دولت هم انصافا این قانون را به درستی پیاده کرد.

عباسی با بیان اینکه پیرو اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان مقرر بود تا دولت 11 آئین نامه را تدوین و تهیه کند، اظهار کرد: به واقع دولت در مدت زمان سپری شده تمام 11 آئین نامه این قانون را تهیه و تصویب کرد.

افزایش 70 درصدی شرکت های دانش بنیان

وی با اشاره به خروجی و نتایج تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان و تدوین آئین نامه این قانون از سوی دولت، تصریح کرد: به موجب این قانون در سال گذشته، شرکت های دانش بنیان افزایش پیدا کردند، بنابراین ما 6 هزار شرکت دانش بنیان داشتیم که به واسطه تصویب قانون مجلس، به 10 هزار شرکت رسیدند،بنابراین 4 هزار شرکت در یک سال تاسیس شد این در حالی است که ما در طی 20 سال تنها توانستیم 6 هزار شرکت تاسیس کنیم.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نتایج فعالیت 10 هزار شرکت دانش بنیان برای اقتصاد کشور، تصریح کرد: به موجب رونق فعالیت در این بخش ما شاهد صادارت 2 میلیارد دلاری تولیدات این شرکت ها بوده ایم بنابراین ما اگر می گوییم بودجه نباید به نفت متکی باشد، یکی راهکارها این است که به این سمت حرکت کنیم.

عباسی با بیان اینکه ما باید به سراغ فرآیندهای اقتصادی برویم که برای ما ارزش افزوده داشته باشد، بیان کرد: حوزه نفت از جمله حوزه هایی است که ممکن است دشمن هر روز دست روی ان گذاشته و فروش آن را برای کشور سخت کند. بنابراین ما می توانیم پیرو فعالیت شرکت های دانش بنیان فرآورده هایی را از نفت تولید کنیم که تحریم پذیر نباشد. در صورت تحقق این موضوع حتما منابع درآمدی ما در بودجه،پایداتر و بیشتر خواهد شد، از این رو تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان در سال گذشته رخ داد و ما در پی اجرای این قانون، تحولات اقتصادی خوبی را تجربه کردیم.

عباسی در ادامه با اشاره به تحولات رو به جلو در زمینه اقتصاد کشاورزی بیان کرد: ما در انتهای دولت قبل 7.5 میلیون تن گندم وارد کردیم و تنها 4 میلیون تن تولید کردیم، امادر سال 1402 ،10.5 میلیون تن میزان تولید گندم بود که دولت این گندم را از گندمکاران خرید و پول ان را پرداخت کرد و در این شرایط تنها ما یک میلیون تن واردات گندم داشتیم. اگر این روند ادامه یافته و شتاب آن را بیشتر کنیم، مطمئنا دربسیاری از کالاهای اساسی به یک خودکفایی دست پیدا خواهیم کرد و این مسئله حتما می تواند جلوی کاهش خروج ارز از کشور را بگیرد. این امیدواری را داریم با اقدامات مجلس و دولت،ان شاءالله اقدامات اقتصادی فعلی استمرار داشته باشد.

اصلاح نظام بانکی انضباط مالی بانکها را ارتقا می دهد

عباسی در ادامه با اشاره به تصویب قوانین اصلاح نظام بانکی در مجلس بیان کرد: با تصویب این قوانین در مجلس، حتما می توانیم شاهد رویکردهای مناسب از سوی بانک مرکزی  باشیم،چراکه این قانون می تواند انضباط مالی بانکها را ارتقا داده و مشکلات را برطرف کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بانکها به جای بنگاه داری باید منابع  بانکی را به سمت تولید سوق دهند. این رویکرد می تواند باعث رونق تولید شده و بانکها را در ریل درستی قرار دهد./

پایان پیام

  • کد خبر : 376086
کلمات کلیدی
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی