خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/24 - 11:32
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حسینی‌کیا با اشاره به صحبت‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات:

استفاده از فیلترشکن‌ها موجب تشدید حملات سایبری شده است

نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: وزیر ارتباطات در نشست کمیسیون صنایع بیان کرد که وضعیت فیلترشکن‌ها قابل دفاع نیست و به دلیل استفاده از فیلترشکن‌ها حملات سایبری تشدید شده است.

سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست صبح امروز( چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در ادامه بررسی برنامه‌ها و سوابق وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، اعضای کمیسیون صنایع و معادن صبح امروز برنامه حسین سیمایی وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات را بررسی کردند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان در این نشست تاکید کردند که در رشته‌های تحصیلی باید بازنگری صورت گیرد تا رشته‌هایی که در حال حاضر بازار کار ندارند به روزرسانی شود از سوی دیگر متون درسی نیز نیازمند بازنگری است. ارتباط دانشگاه و صنعت از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی اعضای کمیسیون در نشست امروز با وزیر علوم بود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم ضرورت جهش علمی کشور و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت نخبگان در کشور را از دیگر مطالبات اعضای کمیسیون صنایع و معادن برشمرد.

ساماندهی قیمت اینترنت و توسعه هوش مصنوعی دغدغه کمیسیون صنایع و معادن

براساس این گزارش حسینی‌کیا در ادامه به حضور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمیسیون صنایع و معادن اشاره کرد و گفت: قیمت اینترنت، توسعه هوش مصنوعی، گسترش اینترنت ثابت و فیلترشکن‌ها از موضوعات مطرح شده از سوی اعضای کمیسیون بود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: وزیر پیشنهادی ارتباطات درباره فیلترینگ بیان کرد که تابع قوانین بالادستی عمل می‌کند اما در صورتی که فضا مهیا شود فیلترشکن‌ها هم جمع می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم اضافه کرد: وزیر پیشنهادی همچنین مطرح کرد که وضعیت فیلترشکن‌ها قابل دفاع نیست و به دلیل استفاده از فیلترشکن‌ها حملات سایبری تشدید شده است.

کاهش زمان دادرسی مطالبه کمیسیون صنایع از وزیر پیشنهادی دادگستری

همچنین حسینی‌کیا به نشست کمیسیون متبوعش با امین‌حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری اشاره کرد و گفت: اعضای کمیسیون صنایع در این نشست بیان کردند که برخی قوانین ما مانند قانون مهریه به بروزرسانی نیاز دارد زیرا پرونده‌های این حوزه بسیار است و باید چاره‌اندیشی جدی برای آن انجام داد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم کاهش زمان دادرسی و تعامل با قوه مقننه از دیگر نکات مطرح شده از سوی اعضای کمیسیون صنایع در این نشست دانست.

وی با اشاره به صحبت وزیر پیشنهادی دادگستری بیان کرد: وزیر بر تکمیل سامانه‌هایی ماند سامانه جامع تجارت تاکید کرد در صورتی که این زیرساخت‌ها ایجاد شود تعداد پرونده‌های مربوط به گرانفروشی کاهش می‌یابد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ایجاد زیرساخت لازم برای کاهش زمان دادرسی را از برنامه‌های وزیر پیشنهادی دادگستری برشمرد.

 

نگاه وزارت اطلاعات در حوزه اجرایی دست‌گیری از مدیران اجرایی موفق است نه مچ گیری

براساس این گزارش حسینی‌کیا به حضور سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات در کمیسیون صنایع و معادن مجلس اشاره کرد و گفت: وزیر پیشنهادی بیان کرد که دستگاه اطلاعاتی به دنبال این است که با نفوذ مقابله کند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم اضافه کرد: نگاه وزارت اطلاعات در حوزه اجرایی دست‌گیری از مدیران اجرایی موفق است نه مچ گیری./

پایان پیام

/

پایان پیام

  • کد خبر : 382194
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی

آخرین اخبار