خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/14 - 15:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
طاهری:

استفاده از روش‌های منسوخ تاثیری در ساماندهی بازار ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هرچند با ساختار فعلی بهتر می‌توان در زمینه ساماندهی بازار عمل کرد اما مسئولان برای تنظیم بازار از روش‌های سنتی منسوخ شده در دنیا استفاده می‌کنند.

مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره ساماندهی بازار در روزهای پایانی سال، گفت: دولت به جای پاسخگویی و اقدام جدی معتقد است که باید وزارت بازرگانی تشکیل شود، در واقع راهکار اصلی این مشکل را تغییر در ساختار وزارتخانه‌های فعلی و ایجاد یک وزارتخانه جدید می‌داند این در حالی است که این موضوع ارتباطی با ساختار ندارد و حتی با ساختارهای فعلی بهتر می‌توان بازار را ساماندهی کرد زیرا تولید و تنظیم بازار در یک وزارتخانه متمرکز است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرچند با ساختار فعلی بهتر می‌توان در زمینه ساماندهی بازار عمل کرد اما مسئولان برای تنظیم بازار از روش‌های سنتی منسوخ  شده در دنیا استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این روش منسخوخ به جای اینکه رصد کالا سامانه‌ای باشد و بتوان کالا را در زنجیره گمرک، حمل‌ونقل، توزیع، فروشگاه‌ها و... رصد کرد، از بازرس استفاده می‌شود که با این روش‌ها در 100 سال آینده نیز بازار تنظیم نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: تازمانیکه رصد کالا در بازار سامانه‌ای نباشد و به روش‌های سنتی به دنبال نظارت بر بازار باشیم، نمی‌توان توفیق چندانی به دست آورد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: برای ساماندهی این موضوع باید به دنبال تکمیل سامانه‌ها رفت تا به درستی امکان رصد کالا وجود داشته باشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 376156
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی