خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/25 - 13:11
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
زنگنه:

«پایگاه قواعد سلامت» با هدف کاهش هزینه های سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی مردم راه اندازی می شود/تامین منابع لازم برای تجهیز آمبولانس و موتورلانس جمعیت هلال احمر

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، اهم مصوبات امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه را تشریح کرد.

محسن زنگنه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهم مصوبات  امروز 25 مهرماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه گفت: امروز مجلس مواد  68 و 69 برنامه هفتم توسعه که درباره حوزه سلامت و بهداشت و درمان بود را مورد بررسی قرار داد.



پایگاه قواعد سلامت با هدف کاهش هزینه های سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی مردم راه اندازی می شود



وی با اشاره به مصوبه مجلس در زمینه لزوم اتصال مراکز خدمات سلامت  به سامانه یکپارچه پرونده الکترونیکی سلامت، گفت: همچنین  مجلس در زمینه مباحث مربوط به قاعده مند کردن نسخ پزشکان ، اعمال راهنمایی های بالینی، پایش اصالت دارو و ملزومات و خدمات دارو مقرر کرد تا پایگاه قواعد سلامت راه اندازی شود. این اقدام در جهت کاهش هزینه های سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی برای مردم موثر واقع خواهد شد.



فعالیت انتفاعی پزشکانی که با دستگاه های دولتی همکاری دارند ممنوع شد



این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه صحن علنی مجلس درباره مبحث کارانه و شیوه عمل پزشکان،بیان کرد: مجلس در این بخش مصوب کرد که  فعالیت انتفاعی پزشکانی که به نحوی به صورت استخدامی، رسمی، پیمانی و قراردادی  با دستگاه های اجرایی دولتی همکاری  دارند با سایر مراکز ممنوع شود. همچنین دولت ملزم شد با اصلاح نظام پرداخت حق الزحمه و کارانه آنها به نحوی جبران تا آن عدم ممنوعیت صورت گرفته را لحاظ کند.



وی افزود: به واقع این موضوع به نفع مردم عزیز بوده تا بتوانند از خدمات پیوسته پزشکان عزیز در مراکز دولتی استفاده کنند. همچنین این مصوبه باعث می شود تا ما با خللی مواجه نشویم و هزینه های پزشکانی که بنا به آن تعهدی که دارند  و حق ندارد در مراکز غیر انتفاعی فعالیت می کنند، از سوی دولت و از طریق بودجه سنواتی جبران شود.



تامین منابع لازم برای تجهیز آمبولانس و  موتورلانس جمعیت هلال احمر



وی با اشاره به مصوبه مجلس در زمینه تامین منابع لازم برای آمبولانس و  موتورلانس برای جمعیت هلال احمر بود،گفت: در این بخش مجلس مصوب کرد تا یک درصد فروش شرکت های  تولیدکننده و وارد کننده خودرو و موتور سیکلت به این امر اختصاص پیدا کند  تا ما بتوانیم منابع خرید آمبولانس و تجهیز  مراکز هلال احمر را تامین کنیم.



تکلیف به وزارت بهداشت برای ارتقای جایگاه خدمات طب سنتی



وی با اشاره به مصوبه مجلس در زمینه طب سنتی بیان کرد: با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در این بخش، وزارت بهداشت مکلف شد در جهت ارتقای جایگاه خدمات طب سنتی نسبت به ساماندهی خدمات طب سنتی و براساس شواهد علمی و  توسعه خدمات آموزشی اقدام کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 370030
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار