خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/13 - 12:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حسینی:

6 درصد گاز جهان را ما مصرف می‌کنیم؛جمعیت ایران یک درصد جمعیت جهان/ناترازی انرژی بیداد می‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در حالی 6 درصد گاز جهان را ما ایرانیان مصرف می‌کنیم، که جمعیت ما یک درصد جمعیت جهان است، بنابراین ناترازیانرژی در ایرن بیداد می‌کند.

سیداسماعیل حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت توجه ویژه به مسئله ناترازی انرژی در مجلس دوازدهم، گفت: از آنجا که ناترازی انرژی یکی از چالش‌های جدی  کشور است و تولید انرژی به شدت گران و پرهزینه تمام می‌شود باید در شرایط فعلی بهینه‌سازی انرژی را جدی بگیریم چراکه مصرف انرژی در ایران نسبت به کشورهای دیگر بسیار بیشتر است و سالیانه بالای 170 میلیارد دلار انرژی مصرف می‌کنیم که عدد بسیار بالایی است، درواقع در حالی مصرف انرژی در ایران به اندازه آلمان است که جی.پی.دی آن‌ها 10 برابر ما است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این در حالی است که بخش قابل‌ملاحظه‌ای از تولید داخلی نیز هدر می‌رود مانند بنزین که به دلیل استفاده از خودروهای غیراستاندارد مصرف بنزین بسیار بیشتر از نیاز است، درواقع ما روزانه 112 میلیون لیتر مصرف داریم در حالی که تولید حدود 105 میلیون است.

وی افزود: همچنین این مصرف بیش از اندازه در مصرف گاز مشاهده می‌شود، چراکه سالانه حدود 250 میلیارد مترمکعب گاز تولید می‌شود که 240 میلیارد مترمکعب آن را به اصلاح دود می‌کنیم، درواقع 6 درصد گاز جهان را ما ایرانیان مصرف می‌کنیم، در حالی که جمعیت ما یک درصد جمعیت جهان است!

این نماینده مجلس معتقد است استفاده از فناوری‌های نوین با هدف بهینه کردن مصرف برای ما یک گزینه نیست بلکه اجباری است که باید به آن تن دهیم، همچنین تمام وسایل انرژی‌بر مانند خودروها و بخاری‌ها به روز شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اصلاح پرداخت‌ یارانه در حوزه انرژی نیز ضرورت دیگری است که باید انجام شود چراکه ما سالانه 120 میلیارد دلار یارانه برای انرژی پرداخت می‌کنیم که اکثر این یارانه نیز به جیب ثروتمندان می‌رود نه فقرا، بنابراین مجلس و کمیسیون انرژی درصدد انجام اقدامات مثبت در این حوزه هستند./

پایان پیام   

  

 

  • کد خبر : 380248
مریم احمدی
خبرنگار

مریم احمدی

آخرین اخبار