خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/24 - 10:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
محمدی بخش:

25 فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور اضافه شده است/ ناوگان هوایی کشور تا پایان سال به 250 فروند هواپیما می‌رسد

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه تعدادی هواپیما دست دوم خریداری شده که 25 فروند آن به ناوگان اضافه شده است گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال ناوگان هواپیمایی کشور را به 250 هواپیما برسانیم.

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برنامه بلند مدت سازمان هواپیمایی برای رسیدن ناوگان هواپیمایی کشور به 550 فروند هواپیما، گفت: سازمان هواپیمایی برای سال 1402 رسیدن به 250 فروند هواپیما را هدف‌گذاری کرده است، اما هم اکنون 185 هواپیما در اختیار داریم. البته تعداد زیادی از هواپیماها زمین‌گیر شده که با توجه به نهضت تامین قطعات به زودی به چرخه باز می‌گردند.



وی ادامه داد: همچنین تعدادی هواپیمای دست دوم نیز توسط بخش خصوصی خریداری شده که 25 فروند آن به ناوگان اضافه شده و تا قبل از پایان سال نیز همه آنها به چرخه ناوگان اضافه می‌شوند.



محمدی بخش اضافه کرد: بخش نوسازی ناوگان هوایی کشور موضوع مهمی است، از این رو تلاش می‌کنیم با کمک دولت، نقدینگی شرکت هواپیمایی را با هدف خرید هواپیماهای جدیدتر تامین کنیم تا در پایان سال مجموعا به 250  فروند هواپیما برسیم البته که بخشی از این هواپیما‌ها تامین شده و در داخل کشور هستند و پس از طی مراحل آماده سازی به ناوگان تزریق می‌شوند.



10 فروند از 13 هواپیمای برجامی زمین گیر هستند/ شکایت ایران در دادگاه بین المللی به دلیل بدعهدی کشورهای اروپایی در تامین قطعات هواپیماهای برجامی



رئیس سازمان هواپیمایی کشور در خصوص آخرین وضعیت هواپیماهای برجامی، اظهار کرد: از 13 فروند هواپیمای ای تی آر برجامی، 10 فروند به دلیل بدعهدی کشورهای اروپایی در تامین قطعات زمین گیر هستند. ما نیز رسماً در دادگاه بین المللی از آنها شکایت کرده و موضوع را پیگیری می‌کنیم.



وی با بیان اینکه خرید هواپیماهای برجامی به دلیل هزینه‌ها و مشکلاتی که برای کشور ایجاد کرد، هوشمندانه نبود افزود: وظیفه دستگاه‌های اجرایی نظیر سازمان هواپیمایی این است که در اسرع وقت نقدینگی لازم را تامین کرده و از طریق دور زدن تحریم ها، قطعات مورد نیاز را تامین و هواپیماها را سر خط کرده و به چرخه عملیات بازگرداند. /



پایان پیام

  • کد خبر : 366707
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار