خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/23 - 14:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
آصفری:

هنوز به هدف کلی مهار تورم دست پیدا نکردیم

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز به هدف کلی مهار تورم دست پیدا نکردیم، اظهار کرد: نیاز است در راستای مشکلات اقتصادی و مهار تورم گام‌هایی در حوزه دیپلماسی اقتصادی برداشته شود.

آصفری

محمد حسن آصفری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در ارزیابی خود از تحقق شعار «مهار تورم و رونق تولید» در سال سپری شده، گفت: بنده معتقدم در مبحث مهار تورم دولت اقداماتی را انجام داد.

 نماینده مردم «اراک، کمیجان و خنداب» در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات بانک مرکزی در کنترل بازار ارز تاکید کرد: این قبیل اقدامات به خودی خود تا حدودی مانع از رشد تورم در کشور شد.

 آصفری در ادامه با بیان اینکه رشد سرعت تورم در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، بیان کرد: تقریبا ما در این بخش با ۱۳ الی ۱۴ درصد کاهش سرعت رشد تورم مواجه بودیم البته تاثیر این قبیل اقدامات زیاد نبوده اما برخی اقدامات مانع از رشد سرعت تورم در سال جاری شده است.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز به هدف کلی مهار تورم دست پیدا نکردیم، اظهار کرد: نیاز است در راستای مشکلات اقتصادی و مهار تورم گام‌هایی در حوزه دیپلماسی اقتصادی برداشته شود.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی در ارزیابی خود در زمینه رونق تولید در سال سپری شده بیان کرد: به اعتقاد بنده همه قوا باید در زمینه رشد و رونق تولید پای کار آمده و موانع را از پیش پا بردارند.

 نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد : همچنین قوه قضاییه هم باید در زمینه رفع موانع تولید پیشگام بوده و مشکلات را برطرف کند. از این رو قوه قضاییه باید جلوی گشایش برخی از پرونده‌ها در بخش تولید را بگیرد.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین میانگین اقدامات دولت در زمینه رشد تولید مناسب بوده و حداقل توانسته جلوی تعطیلی تعداد بیشتری از کارخانجات که در سنوات گذشته بسته می‌شد، را بگیرد و تقریباً بتواند مانع از بیکاری شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 376515
کلمات کلیدی
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی