خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/23 - 17:38
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
عسکری در تشریح نشست کمیسیون کشاورزی مطرح کرد؛

اصلاح الگوی کشت و تولید دانش‌بنیان محصولات خواسته نمایندگان از وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در نشست بررسی سوابق و برنامه‌های نوری قزلجه، نمایندگان اصلاح الگوی کشت، توسعه روستایی، تامین کود اوره مورد نیاز کشاورزان، استفاده از فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی سرباز در مراکز خدمات کشاورزی و دانش بنیان کردن تولید محصولات کشاورزی را خواستار شدند.

محمدحواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود، گفت: همانند صبح امروز و روز گذشته دستورکار کمیسیون‌های تخصصی بررسی برنامه‌ها و سوابق وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم است و در ابتدای نشست ظهر امروز کمیسیون کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی برای دومین بار در این کمیسیون حاضر شد و به مباحث مطرح شده نمایندگان پاسخ داد.

نماینده داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شایسته گزینی در معاونین و مدیران، هوشمند سازی توزیع کالاهای اساسی برای دهک های پایین جامعه، اصلاح تغییر کاربری اراضی کشاورزی با نگاه به حفط تولید و تامین نیاز کاربران، بیمه محصولات کشاورزی، ورود سازمان تعاون روستایی به خرید محصولات، تولید و کشت میوه‌ها و محصولات گرمسیری و صنایع تبدیلی از جمله مباحث مطرح شده در نشست کمیسیون کشاورزی مجلس با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بود.

وی افزود: نمایندگان در نشست بررسی سوابق و برنامه‌های نوری قزلجه، نمایندگان اصلاح الگوی کشت، توسعه روستایی، تامین کود اوره مورد نیاز کشاورزان، استفاده از فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی سرباز در مراکز خدمات کشاورزی و دانش بنیان کردن تولید محصولات کشاورزی را خواستار شدند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه اسکندر مومنی نیز با حضور در کمیسیون کشاورزی مجلس برنامه‌های خود را برای تصدی وزارت کشور ارائه کرد، عنوان کرد: تعامل بین دولت و مجلس ، اجرای صحیح طرح هادی در روستاها، جلوگیری از حضور بیش از حد اتباع خارجی و خطرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن، نظارت بر عملکرد شوراهای اسلامی شهرها، اتخاذ راهکار مناسب برای بازگشایی بازارچه‌های مرزی و تمرکز زدایی اجرایی مورد مطالبه قرار گرفت.

عسکری با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در کمیسیون کشاورزی مجلس برنامه‌های خود را تشریح کرد: مردمی سازی فرهنگ و اثرات آن، عدالت فرهنگی به عنوان تداوم مردمی سازی فرهنگ، امضا تفاهم نامه با استان‌ها و اجرای سرمایه گذاری صحیح در استان‌ها، توجه به اقتصاد فرهنگ برای بهبود شاخص‌های فرهنگی، امنیت اقتصادی فعالین حوزه فرهنگ توسعه صادرات فرهنگی، نفوذ فرهنگی با صادرات محصولات فرهنگی ازجمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

بررسی موضوعات مربوط به صنایع پتروشیمی در کمیسیون صنایع

براساس این گزارش؛ همچنین مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح ادامه نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن با وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم با اشاره به حضور محسن پاک‌نژاد وزیر پیشنهادی نفت در کمیسیون متبوعش، گفت: در این جلسه موضوعات مربوط به صنایع پتروشیمی مطرح و بررسی شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تکمیل زنجیره خوراک، رفع ناترازی و تامین خوراک از مباحث دیگر مطرح شده در نشست امروز بود که وزیر نفت درخصوص سرمایه‌گذاری در بالادست وعده داد با توجه به امکاناتی که در برنامه هفتم پیش‌بینی شده، پتروشیمی‌ها بتوانند برای تامین خوراک خود سرمایه‌گذاری کنند که ایده بسیار خوبی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بررسی مباحث مطرح شده در قانون برنامه هفتم درباره وزارت نفت، تصریح کرد:  بهینه‌سازی، اسقاط خودرو و استفاده از ظرفیت قانون ساماندهی خودرو از دیگر مباحث مطرح شده در نشست امروز بود./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 382167
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار