خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/22 - 15:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
زارعی:

گوجه‌کاران بوشهری به دلیل درگیری با رانت‌خواران و گرانی بذر از کشت صرفه‌نظر می‌کنند/ضرورت نظارت وزارت جهادکشاورزی برای جلوگیری از هدررفت دسترنج این قشر

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس، ضمن تشریح مشکلات گوجه‌کاران خارج از فصل این منطقه از وزارت جهادکشاورزی خواست تا با نظارت بر بازار عرضه بذر گوجه، مانع از هدررفت دسترنج این قشر شود.

غلامحسین زارعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه گوجه‌کاران خارج از فصل این منطقه در تأمین نهاده‌های کشاورزی و بذر با مافیای رانت دست و پنجه نرم می‌کنند و کسی نیز به دادشان نمی‌رسد، گفت: این گوجه‌کاران دراواخر تابستان نسبت به کاشت گوجه اقدام می‌کنند و چون شرکت خصوصی واردکننده بذر گوجه فرنگی به میزان کافی واردات ندارد زمینه ایجاد بازار سیاه برای عرضه بذر این محصول فراهم می‌شود تاجاییکه گاه گوجه‌کاران ناچار میشوند تا 5 برابر بیشتر از قیمت واقعی، بذر خریداری کنند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این موضوع باعث شده است که گوجه‌کاران خارج از فصل، از کشت این محصول صرفه‌نظر کنند چرا که سرمایه در گردش ندارند.

وی تاکید کرد: متاسفانه بعد از اینکه تولیدات این بخش به ثمر می‌رسد دولت برای صادرات این محصول محدودیت ایجاد می‌کند و این در حالی است که صادرات گوجه می‌تواند برای این منطقه ارزآوری داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: البته گوجه فرنگی یک محصول استراتژیک نیست که اگر قیمت آن در بازار افزایش پیدا کند بازار دچار تنش شود و به کشور آسیب برسد بنابراین لازم است با نظارت وزارت جهادکشاورزی و مجموعه دولت، قیمت‌گذاری برای این محصول به‌گونه‌ای صورت بگیرد که دسترنج گوجه‌کاران خارج از فصل که با رانت‌خواران و شرایط سخت اقلیمی درگیر هستند، به هدر نرود./

پایان پیام

  • کد خبر : 382067
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار