خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/25 - 09:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
حسین زهی:

کشاورزان خاش و میرجاوه با کمبود آب مواجهه هستند

نماینده مردم نماینده مردم خاش، میر جاوه ، بخشهای نصرت آباد و کورین در مجلس گفت: کشاورزان خاش و میرجاوه با کمبود آب مواجهه هستند لذا انتظار می رود وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی در زمینه حل مشکل تامین آب کشاورزان روستاهای حوزه انتخابیه اهتمام جدی داشته باشد و دستورات لازم را به امور آب استان صادر کنند تا نهایت همکاری را با این عزیزان داشته باشند همچنین می توانند به ارائه تسهیلات کم بهره به کشاورزان زمینه اشتغالزایی را برای آنها ایجاد کنند.

اسماعیل حسین زهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از کم کاری های وزارت نیرو نسبت به تامین آب کشاورزان حوزه انتخابیه گفت: با توجه به اینکه در سال های اخیر خشکسالی وجود داشته است و آب برای کشاورزی هم در حوزه انتخابیه تامین نمی شود لذا کشاورزان متضرر شده اند و درآمدی ندارند.



وی افزود: روستاهای مرزی حوزه انتخابیه به شدت با مشکل بی آبی مواجهه هستند و اگر بخواهند چاه آب حفر کنند اداره امور آب های زیرزمینی اعلام می کند که باید برای نصب کنتور حدود 100 میلیون تومان پرداخت کنند که این موضوع برای این قشر زحمت کش که درآمد چندانی ندارند نگران کننده است.



نماینده مردم خاش، میر جاوه ، بخشهای نصرت آباد و کورین در مجلس گفت: مسئولان باید متوجه باشند که اگر بخواهند حاشیه نشینی توسعه نیابد باید از روستاها حمایت کنند چرا که با این اقدام سبب ایجاد اشتغالزایی در روستاها می شوند.



این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: انتظار می رود وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی در زمینه حل مشکل تامین آب کشاورزان روستاهای حوزه انتخابیه اهتمام جدی داشته باشد و دستورات لازم را به امور آب استان صادر کنند تا نهایت همکاری را با این عزیزان داشته باشند همچنین می توانند به ارائه تسهیلات کم بهره به کشاورزان زمینه اشتغالزایی را برای آنها ایجاد کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 374648
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم