خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/07 - 11:50
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : استان ها
قادری:

چشم اندازی برای توسعه اقتصادی و گسترش سرمایه گذاری در استان فارس متصور نیستیم

نماینده مردم شیراز در مجلس با انتقاد از بلاتکلیفی مدیریتی حوزه اموراقتصادی و دارایی، میراث فرهنگی و گردشگری و معاونت اقتصادی استانداری فارس گفت: با این شرایط نمی توان چشم اندازی برای توسعه اقتصادی و گسترش سرمایه گذاری استان فارس متصور شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در نشستی که با حضور جمعی از مدیران مسئول رسانه ها، خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان فارس برگزار شد جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان با تشریح برنامه های توسعه ای استان فارس بر لزوم توسعه و تکمیل  آزاد راه های در سراسر استان فارس تاکید کرد.



قادری با بیان اینکه قطعات ۱ تا ۶  آزادراه شیراز اصفهان در مراحل پایانی و نصب علائم قرار دارد گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان فارس این پروژه افتتاح و بهره برداری از آن آغاز خواهد شد و قطعه ۷ آن نیز در اسرع وقت تکمیل و زیر بار ترافیکی خواهد رفت و با بهره برداری کامل از این آزادراه  جریان حمل و نقل جاده ای در استان فارس وارد مرحله دیگری از توسعه خواهد شد.



نماینده مردم شیراز و زرقان با بیان اینکه تا تکمیل زیر گذر "گویم" بخشی از ترافیک  این آزاد راه موقتا به محور تنگ خیاره -لپویی منتقل می شود و با آغاز عملیات اجرایی قطعه ۸ اتوبان اصفهان به شیراز عملا فعالیت روی آزاد راه شیراز – بوشهر آغاز خواهد شد.



جعفر قادری با انتقاد از عدم موافقت شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر شیراز با الحاق روستاهای بسیار پرجمعیت اطراف به  شیراز گفت: دلیلی برای رها کردن مردم به حال خود و بلاتکلیفی آنان وجود ندارد و در حال حاضر روستای کرونی ۳۵ هزار نفر جمعیت و سلطان آباد ۲۵ هزار نفر جمعیت دارند و شرایط در کیان آباد و شاپور جان هم از نظر جمعیتی بسیار بالا و در آن مشکلات جدی خدمات رسانی وجود دارد و لازم است دو شهر جدید در حاشیه شیراز از الحاق کرونی و سلطان آباد و همچنین یک شهر و با الحاق شاپورجان و کیان آباد  تشکیل شود تا مردم بتوانند به خدمات مناسب دسترسی داشته باشند.



عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از شرایط مدیریتی در ادارات کل و سازمان های استان فارس گفت: سیستم اداری استان فارس پاسخگو و چابک نیست و در بخش های مختلف مدیریتی خصوصا حوزه اقتصادی مشکلات جدی وجود دارد. در بخش کشاورزی خصوصا در حوزه تولید شیر به استان های همجوار وابسته هستیم و دامپروری استان جوابگوی نیازهای شهروندان نیست و باید در اجرای چشم انداز اقتصادی و بخش کشاورزی استان بازنگری جدی شود.



وی توسعه کشت های فصلی صیفی جات را بدلیل خام فروشی و نبود صنایع تبدیلی و عدم ایجاد ارزش افزوده در توسعه بخش اقتصادی استان کم تاثیر دانست و بر لزوم اطراحی الگوی کشت مناسب در بخش کشاورزی با بهره گیری از تکنولوژی های جدید و تطابق با شرایط کمبود شدید آب تاکید کرد.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بلاتکلیفی مدیریتی حوزه اموراقتصادی و دارایی، میراث فرهنگی و گردشگری و معاونت اقتصادی استانداری فارس گفت: با این شرایط نمی توان چشم اندازی برای توسعه اقتصادی و گسترش سرمایه گذاری استان فارس متصور شد.



قادری با تاکید بر لزوم جابجایی سریع کارخانه سیمان شیراز و اختصاص زمین آن برای تامین کسری زمین برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن بیان کرد: انتقال این واحد صنعتی می تواند باعث رونق و توسعه اقتصادی در شهرستان خرامه شود که به دلایلی این مساله با چالش هایی در حوزه تصمیم گیری مواجه می شود.



در پایان این نشست به مناسبت پاسداشت هفته خبرنگار از  فعالان رسانه، مدیران مسئول رسانه ها  خبرنگاران استان فارس با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 367513
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار