خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/02 - 09:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
کعب عمیر:

پروژه احداث پل خسرج 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است/تلاش برای تامین منابع مالی لازم جهت احداث زیرگذر ورودی شهر شوش

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس، در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه عمران این منطقه به پیشرفت 90 درصدی پروژه احداث پل خسرج و روند احداث زیرگذر ورودی شهر شوش و ایمن‌سازی جاده عبدالخان-بستان اشاره کرد.

محمد کعب عمیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در بیان برخی اقدامات انجام شده در حوزه عمران حوزه انتخابیه خود، گفت: پل خسرج یکی از پل‌های بسیار راهبردی است که می‌تواند یک پدافند غیرعاملی برای جاده ترانزیتی شوش-اهواز باشد.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پروژه احداث این پل از سال‌های گذشته کلید خورده بود کمااینکه آقای مخبر رئیس وقت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) این پروژه را کلنگ‌زنی کرد اما به دلیل عدم تامین منابع مالی لازم تعطیل شد.

وی تصریح کرد: در نهایت به دنبال پیگیری‌های مکرری که انجام دادیم این پروژه فعال شد و تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم بتوانیم تا در سال 1403 آن را تکمیل و افتتاح کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: پیگیری برای احداث زیرگذر در ورودی شهر شوش از دیگر موضوعات حائز اهمیت است چرا که در این منطقه هم بار ترافیکی بالا رفته و هم میزان تصادفات افزایش یافته است.

وی افزود: در گذشته وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با احداث این زیرگذر مخالفت کرده بود بنابراین مجوز لازم را برای اجرای این پروژه از این وزارتخانه اخذ کردیم و هم‌اکنون در حال پیگیری برای اخذ ماده 23 جهت تامین منابع مالی برای آن هستیم تا هر چه سریعتر این پروژه را اجرا کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: جاده عبدالخان-بستان که یک مسیر میانبر برای تردد زائران حرم اباعبدالله الحسین(ع) و هم ترانزیت کالا به چزابه است، مجوز ماده 23 آن در گذشته اخذ شده و در جداول پیوست قانون بودجه 1402 نیز درج شده بود و امیدواریم بتوانیم با استفاده از منابع حاصل از محل تهاتر نفت برای باند دوم و تامین روشنایی در این منطقه اقدام کنیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 377417
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار