خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/21 - 14:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
عزیزی:

وزیر راه پروژه‌های حوزه راه و ریلی شیراز را به نتیجه برساند/این پروژه‌ها نقش حیاتی در تحرک‌بخشی به اقتصاد جنوب کشور دارند

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس، ضمن تشریح وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام این منطقه که تکمیل آنها نقش حیاتی در تحرک‌بخشی به اقتصاد جنوب کشور دارد از وزیر راه و شهرسازی خواست تا به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشد.

ابراهیم عزیزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در بیان بخشی از مشکلات حوزه راه و ریلی حوزه انتخابیه خود، گفت: هم‌اکنون در استان فارس اجرای پروژه‌های پیشران و محرکی را آغاز کردیم که از جمله آنها اتمام پروژه آزادراه شیراز-اصفهان است، همچنین احداث آزادراه شیراز-بوشهر از دیگر اقداماتی است که در جهت ارتقای اقتصاد کشور به ویژه در جنوب کشور آغاز شده است و طبعا نیازمند توجه جدی دولت است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته برای تسریع روند اجرای این پروژه توافق‌هایی با وزارتخانه‌های دفاع و راه و شهرسازی صورت گرفته است و انتظار داریم دولت تکمیل این آزادراه را به منظور تکمیل کریدور شمال به جنوب در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: تکمیل پروژه راه‌آهن شیراز-بوشهر از دیگر موضوعات مهمی است که برای تحرک‌بخشی به اقتصاد کشور به ویژه سواحل جنوب بسیار حائز اهمیت است و نقش بسیار کلیدی در توسعه اقتصادی کشور دارد و چون تامین اعتبارات لازم برای آن از محل تهاتر نفت صورت گرفته است، امکان تحقق سریع آن میسر است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: احداث راه‌آهن شیراز-خوزستان از دیگر پروژه‌های بزرگ و پیشران این منطقه در حوزه ریلی محسوب می‌شود که باید هم دولت و هم وزارت راه و شهرسازی با جدیت پیگیری کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تکمیل ترمینال خارجی فرودگاه شیراز نقش حیاتی در این منطقه دارد چراکه قطب پروازهای خارجی جنوب کشور است بنابراین انتظار می‌رود تحقق این مهم در اولویت برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی قرار گیرد ./

پایان پیام

  • کد خبر : 383184
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار