خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/25 - 15:28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
سبزی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی:

نرخ بیکاری در برخی از شهرهای استان مرکزی بالا است

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس گفت: نرخ بیکاری در ساوه و زرندیه منفی است و بسیاری از شرکت‌ها برای جذب نیروی کار دچار مشکل شده اند در حالی که در نقاط دیگر استان، نرخ بیکاری بالا است تبدیل به مشکلی حاد شده است، در صورتی که اگر بر اساس آمایش حرکت شود و برنامه ریزی ها انجام شود، شاهد بروز این مشکلات نخواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمد سبزی  در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی در اراک، عدالت محوری در برنامه ریزی های کلان استان را یک ضرورت برشمرد و اظهار کرد: با نگاهی به دور از تمرکزگرایی باید برنامه‌ریزی‌ها بر مبنای عدالت و لحاظ کردن شرایط و نیازهای دور دسترس ترین مناطق استان، انجام شوند.



وی بیان کرد: نباید نگاه‌ها تنها به مراکز استانی باشد و توسعه‌یافتگی در دیگر مناطق دیده نشود، این میراثی نامبارکی است که از گذشته باقی مانده است و باید رویکردهای مسئولین در برنامه ریزی های کلان تغییر کند.



سبزی با تقدیر از رویکرد و نگاه استانی، مدیریت ارشد استان مرکزی تصریح کرد: در برنامه‌ریزی های منطقه ای موضوع مهم دیگری که نیازمند توجه است، نگاه ویژه به اولویت‌ها و حرکت بر اساس آمایش سرزمینی است.



نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هم‌اکنون نرخ بیکاری در ساوه و زرندیه منفی است و بسیاری از شرکت‌ها برای جذب نیروی کار دچار مشکل شده اند در حالی که در نقاط دیگر استان، نرخ بیکاری بالا است تبدیل به مشکلی حاد شده است، در صورتی که اگر بر اساس آمایش حرکت شود و برنامه ریزی ها انجام شود، شاهد بروز این مشکلات نخواهیم بود.



سبزی به موضوع سکونتگاه های غیر رسمی اشاره کرد و گفت: برخی برنامه‌ریزی‌های غلط گذشته موجب رشد بافت های شهری در مناطق حاشیه ای و حاشیه‌نشینی‌های امروز و به تبعه آن سایر مشکلات و آسیب‌ها شده است.



وی مغفول ماندن بخش کشاورزی را از جمله آسیب های استان مرکزی دانست و تصریح کرد: صنعت به اندازه کافی در استان مرکزی توسعه یافته، اما کشاورزی مغفول مانده، در حالی امروز امنیت غذایی کشور بسته به کشاورزی است و بودجه‌های این بخش ناچیز است.



نماینده مردم ساوه و زرندیه خاطرنشان کرد: آنچه به عنوان مولد سازی در نشست سران سه قوه مصوب شد طرح و برنامه مثبت و قابل قبولی است اما باید دقت داشت که مولدسازی مقوله ای متفاوت از فروش است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد، دستگاه‌های مختلف باید مردم را در امور مختلف مشارکت دهند و تلاش شود تا مردمی‌سازی بیش از پیش صورت گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 361740
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار