خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/02 - 12:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
صوفی مطرح کرد:

منطقه اقتصادی جهان‌آباد ظرفیتی منحصر به فرد برای توسعه همدان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: استعداد منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد سال‌ها راکد مانده، در شرایطی که ظرفیت‌های بی‌شماری همچون آزادراه و راه‌آهن در مجاورت این طرح قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عباس صوفی در جلسه بررسی مشکلات منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد که با حضور معاون اقتصادی استاندار و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و مدیرکل گمرک تشکیل شد، اظهار کرد: متأسفانه ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد سال‌ها راکد مانده است و باید با توان و جدیت بیشتر به دنبال شکوفایی این منطقه باشیم.

وی بیان کرد: تأسیس منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد فامنین با دو هزار هکتار مساحت در فروردین ماه ۱۳۸۸ به تصویب مجلس رسید و امروز بیش از ۱۵ سال از این مصوبه می‌گذرد.

صوفی تصریح کرد این منطقه با داشتن ویژگی‌هایی همچون دسترسی به بازار عراق، همجواری با قطب‌های صنعتی بزرگ و آزادراه کربلا به عنوان شاهراه ارتباطی غرب کشور، می‌تواند نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه استان ایفا کند و فرصت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری است و در صورت حل مشکلات، رفع محرومیت منطقه را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکل صدور مجوز کد گمرکی و همچنین صدور پروانه باید سریع‌تر مرتفع گردد تا شاهد رونق این منطقه باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این منطقه ظرفیت میزبانی بندر خشک را هم دارد و هدف از ایجاد بندر خشک در همدان به نوعی برای ایجاد بارانداز و شبکه حمل و نقل چند منظوره خواهد بود که بتوانیم از همدان یا همان بندر خشک کالاهایی به مقصدهای داخلی کشور ارسال کنیم.

صوفی یادآور شد: بندرخشک یک مجموعه است که تردد انواع خودروها در آن انجام می‌شود و به گونه‌ای به شبکه ریلی دسترسی خواهد داشت و تردد استان‌های همجوار به این بندر و ترخیص کالا از این مکان مستلزم وجود نیروی انسانی خواهد بود و باعث اشتغال‌زایی خوبی در استان همدان می‌شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 380871
کلمات کلیدی
حمیدرضا اسکندری
خبرنگار

حمیدرضا اسکندری

آخرین اخبار