خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/30 - 11:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
پاکمهر:

مناطق محروم خراسان شمالی از خدمات تامین اجتماعی بی‌بهره هستند

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس گفت: علی رغم ثابت بودن میزان حق بیمه برای سراسر کشور، مردم مناطق محروم خراسان شمالی از خدمات تامین اجتماعی بی‌بهره هستند که این مسئله بی‌عدالتی است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید محمد پاکمهر در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات هلال احمر خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: تأمین اجتماعی در وصول مطالبات محکم‌ترین قوانین را دارد اما در ارائه خدمت این طور نیست؛ در برخی مناطق استان یک درمانگاه تأمین اجتماعی نداریم اما افراد آن محل مجبورند مبلغ حق بیمه یکسانی با فرد پایتخت نشین بپردازند.



نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی این موضوع را یک بی عدالتی عنوان کرد و گفت: در این راستا راه اندازی و تأسیس درمانگاه تأمین اجتماعی در آشخانه در هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی کشور مصوب شده است.



وی افزود: درمانگاه تأمین اجتماعی در جاجرم نیز به منظور بهره‌مندی مردم مصوب شده و تأسیس می‌شود؛ این پروژه در حداقل ۳ هزار متر مربع ساخته خواهد شد.



پاکمهر تصریح کرد: احداث ۲۰ کیلومتر از جاده میامی به سمت سنخواست مورد پیگیری قرار گرفت که باعث شتاب گرفتن این پروژه خواهد شد.



عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخذ مجوزها برای ورود دو دستگاه ام آر آی به استان، گفت: چندین دستگاه سی تی اسکن نیز وارد شده و این روند ادامه دارد.



وی با اشاره به دربرگیری ۵۰ درصدی بانوان در جامعه، افزود: برای نخستین بار در قانون بودجه، راه اندازی کلینیک غربالگری سرطان پستان برای خراسان شمالی آورده شد که امیدواریم در سال جاری راه اندازی شود.



پاکمهر با تاکید بر مسؤلیت اجتماعی صنایع بزرگ استان، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده لایروبی رودخانه اترک توسط پتروشیمی آغاز شده است تا کمکی به کشاورزان استان شود.



وی بیان کرد: پروژه انتقال پساب به پتروشیمی همچنان بلاتکلیف است و قیمت مشخص نیست./



پاپان پیام

  • کد خبر : 361902
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار