خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/23 - 12:42
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
سرویس : استان ها
موسوی لارگانی طی یادداشتی؛

مردم فلاورجان دسته جمعی در حال مجازات آبی هستند/آب موجود را منصفانه تقسیم کنید

نماینده مردم فلاورجان در مجلس در یادداشتی خواستار توزیع منصفانه و عادلانه منابع آبی موجود بین مناطق مختلف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی در خصوص خشکیده شدن زاینده رود در فلاورجان و مشکلات تامین آب مورد نیاز این شهرستان واکنش نشان داد و خواستار توزیع منصفانه و عادلانه منابع آبی موجود بین مناطق مختلف شد.



در این یادداشت آمده است:



پشت پرده خشکاندن زاینده رود در فلاورجان چیست؟



از مدتی پیش مشکوک شدم چرا آب زاینده رود در محدوده شهرستان فلاروجان و توابع باز نمی شود؟ مگر تفاوتی بین این شهرستان با بقیه مناطقی که آب زاینده رود به آنجا می رسد، وجود دارد؟ در این خصوص به انواع مختلف تذکر دادم، گزارش های کارشناسی را گاه علنی و گاه غیرعلنی به مسئولان مختلف استانی و دولتی ارسال کردم اما نه تنها توجه نشد که اکنون کار به جایی رسیده فلاورجان نسبتا سرسبز به یکی از خشکترین مناطق استان اصفهان تبدیل شده است. درختان خشکیده، زمین‌های کشاورزی برهوت، کشاورزان متضرر و حتی آب آشامیدنی هم به مردم نمی رسد!



در آخرین اقدام، ریز مشکلات آبی شهرستان فلاورجان و مناطق اطراف را به تفصیل در نطق ۱۵ مرداد ماه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی توضیح دادم. انتظار بحق مردم این بود پس از این نطق مسئولان استانی و وزارتی بخود آمده و با باز کردن زاینده رود در محدوده شهرستان فلاورجان در جهت جبران بخشی از سوء مدیریت‌ها و تبعات خشکسالی موجود گامی هر چند کوچک بردارند.



اما نه تنها این اتفاق نیفتاد که مدیران و مسئولان مربوطه بر موضع خود مبنی بر دور زدن فلاورجان و نرساندن آب به این منطقه اصرار عجیبی دارند. اکنون آب زاینده رود از طریق کانال های سیمانی از مجاورت فلاورجان عبور می کند و مقابل چشمان مردم این شهرستان به مناطق پایین دست می رسد. بهانه های عجیب و غریب برای این تبعیض آشکار کم نیست اما هر چه بیشتر بررسی می کنم بیشتر مطمئن می شوم پشت این بهانه های ظاهری و غیر قابل توجیه چیزی نیست جز اینکه مجازات دسته جمعی مردم شهرستان و توابع در حال اجراست!



بله درست متوجه شدید مردم شهرستان دسته جمعی در حال مجازات آبی هستند! مقامات وزارت نیرو و مدیران استانی هر توجیه یا توضیحی که دارند حتی یک درصد هم قانع کننده نیست و فاقد ارزش است. پیام واضح آیت الله رئیسی که در خشکاندن سرچشمه های فساد و رانت و تبعیض بود اما گویا برخی مدیران ماموریت خود را خشکاندن بستر زاینده رود بر روی مردم فلاورجان می بینند!



بحث اصلی بنده در مقام نمایندگی مردم شهرستان فلاورجان این است اگر احیانا شما با شخص یا شخصیت‌هایی در شهرستان مشکل یکطرفه دارید اولا این مشکل شماست چرا که کسی با شما مشکلی ندارد و در ثانی چرا مردم شهرستان، کشاورزان و روستاییان را مجازات دسته جمعی می کنید؟ آیا هیچ به فرجام کارتان اندیشیده اید؟ چرا فکر می کنید با اعمال محدودیت بر مردم شهرستان می توانید بازی خود را پیش ببرید؟ یعنی حتی تحمل شنیدن تذکرات منطقی را هم ندارید که اینگونه شمشیر آبی را علیه مردم منطقه از رو بسته اید؟



بنده افتخار چهار دور نمایندگی مردم شریف شهرستان فلاورجان را در مجلس دارم. در این چهار دوره فارغ از اینکه چه دولتی با چه جهت گیری سیاسی بر سر کار بوده است، جز ایفای وظیفه نمایندگی به چیز دیگر نیندیشیده ام. از هشدار درباره تبعات تداوم دولت روحانی تا ندانم کاری برخی مدیران فعلی تذکرات لازم را داده و گاه وارد عمل شده ام که آخرین نمونه اش استیضاح بسیار بجا و بموقع وزیر سابق صمت بود که در حال پرداخت هزینه هایش هستم.



سوال: مگر نماینده غیر قانونگذاری و نظارت کار دیگری دارد؟



قرار نیست نماینده مجلس بر کاستی ها چشم بپوشد و بیراه نیست که تاوان چنین چشم بندی هایی در نهایت به ضرر دولت مستقر تمام خواهد شد کما اینکه در سنوات گذشته هم چنین شد .



هر جا نقطه قوتی بوده صراحتا گفته ام و به همان میزان درباره ضعف ها.



مگر در همین نطق 15 مرداد ماه از موفقیت دیپلماسی دولت آقای رییسی تشکر نکردم؟ اگر به فکر موفقیت دولت ایشان نبودم، چنین دیدن هایی به بوته فراموشی سپرده می شد و در عوض نقص ها و کاستی ها را برجسته می کردم. البته این روش ناپسندیده یعنی برجسته نمایی مشکلات و ندیدن موفقیت‌ها  همان سیاست و تاکتیکی است که مخالفان نظام، کشور و مردم انجام می دهند. اما بنده بر اساس توصیه های مقام معظم رهبری که خواستار همدلی با دولت و طرح دلسوزانه مشکلات است،هم نقاط قوت را می بینم و هم وظیفه خود می دانم بر حسن اجرای کارها توسط وزرا و مدیران نظارت کنم.



مجلس و نماینده انقلابی یعنی دیدن توامان نقاط قوت و ضعف، ارائه پیشنهاد برای رفع کاستی ها، تلاش و همدلی برای تقویت نقاط قوت.



اکنون محروم سازی مردم فلاورجان از آب زاینده رود یکی از کاستی هاست. وزیر محترم نیرو و مدیران دست اندرکار بخش آب و برق، نیک بنگرید که ایجاد محدودیت آبی در شرایطی که برای بقیه مناطق استان آب هست، چه معنایی دارد؟



آیا نمی دانید شهرستان فلاورجان یکی از حصون محکم انقلاب، نظام، ولایت فقیه و پشتیبان کشور است؟ آیانمی دانید مردم قهرمان این شهرستان در جنگ تحمیلی چقدر برای حفظ این آب و خاک شهید، اسیر و جانباز داده اند؟ اگر نمی دانید توصیه می کنم به تقویم نگاهی بیندازید. پنجم اسفند ماه روز فلاورجان است.



می دانید چرا؟ چون این روز که همزمان با عملیات دشمن شکن خیبرعلیه ارتش بعث صدام ملعون است، 145 نفر از دلاوران و بسیجیان شهرستان فلاورجان شهید شدند و جان عزیزخود را برای حفظ میهن فدا کردند. این شهرستان بیش از 1400 شهید تقدیم کشور، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.



سوال می کنم: چرا می خواهید باعث رنجش چنین مردمی شوید؟ اگر آب نیست، برای همه نیست و اگر آب هست یا کم هست همان آب موجود را منصفانه بین مناطق تقسیم کنید. اقدام شما در ایجاد محرومیت آبی برای مردم شهرستان فلاورجان و توابع اگر آگاهانه باشد که جرمی است نابخشودنی و اگر ناآگاهانه است نشان از بی تدبیری و عدم توان مدیریت لازم در توزیع منابع آب!



اقدام شما موجب ایجاد انشقاق میان مردم استان خواهد شد. تذکر می دهم از این بیراهه برگردید. امید دارم شخص ریاست محترم جمهور جناب آقای رییسی که در نیت صادقانه و حسن تدبیرش کوچکترین تردیدی ندارم، هر چه زودتر به این معضل ورود کند. مدیران استانی و مقامات وزارتی هیچ ترتیب اثری برای رفع تبعیض آبی نداده اند امید که این تذکرات مورد توجه قرار بگیرد و سرانجام گوش شنوایی پیدا شود.



سید ناصر موسوی لارگانی



خادم مردم عزتمند شهرستان فلاورجان و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان./



پایان پیام

  • کد خبر : 366626
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار