خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/04 - 13:31
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : استان ها
محمودی:

مدرن‌ترین تصفیه خانه فاضلاب در شهرک صنعتی شهرضا است

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت:  پیگیری‌ها برای شهرک های صنعتی شهرضا صورت گرفت، این شهرک ها در حدود سه دهه عمر دارند که در دو دهه اخیر زیرساخت‌های اصلی از جمله گاز، تلفن، مخابرات برای آن در نظر گرفته شد؛ همچنین اولین شهرک صنعتی کشور است که پساب فاضلاب را به داخل شهرک ها انتقال داده و مدرن‌ترین تصفیه خانه فاضلاب را در شهرک صنعتی شهرضا دارد.

سمیه محمودی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد آخرین اقدامات حوزه انتخابیه خود، گفت: بحث آب شرب مهم‌ترین موضوع شهرضا است که مجوز آن صادر و منابع مالی آن تامین شده است،که باید استانداری و فرمانداری‌ها مجوز آن را صادر کنند اما متاسفانه وزارت کشور در این امر کوتاهی کرده است و مردم شهرضا آب را با EC در حدود ۵۰۰۰ دارند.



نماینده مردم شهرضا و دهاقان در ادامه تاکید کرد: تخصیص آب  بر اساس کار کارشناسی از دولت گذشته تا دولت سیزدهم صورت گرفته اما زمانبر است و متاسفانه استاندار و فرمانداران دولت سیزدهم از این کار جلوگیری می‌کنند که وزارت کشور باید در این زمینه پاسخگو باشد.



شهرضا  شاهراه شمال به جنوب کشور است



وی در ادامه تصریح کرد: در بحث جاده‌ها بیشترین کار عمرانی به لحاظ جاده‌ای صورت گرفته و بر اساس پیگیری‌های  مدیر کل راهداری در حوزه انتخابیه بنده به دلیل اینکه شهرضا  شاه راه شمال به جنوب کشور است، نیاز به ۶ خطه کردن این شهرستان به سمت اصفهان است در حدود ۹۰ درصد کار انجام شده و با رفع معارضات تا ۲۲ بهمن افتتاح خواهد شد.



این نماینده مردم تاکید کرد: این پروژه  حاصل عملکرد ۷ ساله ما است، تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی که بین شهرضا، دهاقان و مبارکه است و پل شهرضا با دهانه ۳۰۰ متری به سمت دهاقان احداث شده که در حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد هزینه دارد، تقریباً ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است و با کمک دستگاه‌های خدمات رسان و دولت برای انتقال آب، گاز و برق زیرگذر آن خالی خواهد شد و پس از مدتی به بهره برداری خواهد رسید.



منطقه ویژه اقتصادی شهرضا طی ۷ سال پیگیری شد



نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه افزود: بحث منطقه ویژه اقتصادی شهرضا طی ۷ سال پیگیری شد که در دولت گذشته اقداماتی انجام شده بود و در دولت فعلی نهایی شده است و در اسفند ۱۴۰۱ مجوز هیئت دولت و مجلس را کسب کردیم، اما متاسفانه استانداری و فرمانداری‌های اصفهان کم کاری می‌کنند.



پیگیری‌ها در بحث شهرک تبدیلات گازی شهرضا صورت گرفته است



وی ادامه داد: پیگیری‌ها در بحث شهرک تبدیلات گازی را از دوره گذشته انجام شد و در اسفند ۱۴۰۱ از هیات دولت مصوبه‌ای را کسب کردیم و پیگیر کارهای سرمایه‌گذاری آن نیز هستیم در دولت گذشته زمین و بحث آب انجام شده و مطالعات آن صورت گرفته که به زودی کلنگ این پروژه زده خواهد شد و کار بسیار بزرگی است که به لحاظ اقتصادی شهرستان شهرضا جزو شهرستان‌های بسیار مهم در کشور به حساب می‌آید.



بیمارستان امیرالمومنین شهرضا به ۲۵۰ تخت خواب ارتقاء پیدا کرد



این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه پیگیری‌ها برای جاده‌های روستایی صورت گرفته و در حدود ۴ الی ۵ زیرگذر احداث خواهد شد، ادامه داد: بیمارستان امیرالمومنین شهرضا و شهدای دهاقان با ۹۰ تخت خواب به ۲۵۰ تخت خواب ارتقاء پیدا کرد و دستگاه‌های ام آر آی سی تی اسکن و ملزومات دیگر پزشکی به این بیمارستان اختصاص یافت، تنها مشکل این بیمارستان‌ها کمبود نیروی متخصص است که دولت و مجلس باید با همکاری یکدیگر آن را برطرف کنند،همچنین پیگیری‌ها برای شهرستان کوچک دهاقان در بحث ccu و icu ، درمانگاه تخصصی و دیگر بخش‌های مختلف انجام شد.



 شهرضا اولین شهرک صنعتی کشور که پساب را داخل شهرک انتقال داد 



محمودی اظهار داشت: پیگیری‌ها برای شهرک های صنعتی صورت گرفت،این شهرک ها در حدود سه دهه عمر دارند که در دو دهه اخیر زیرساخت‌های اصلی از جمله گاز، تلفن، مخابرات برای این شهرک‌ها در نظر گرفته شد؛ همچنین اولین شهرک صنعتی کشور است که پساب فاضلاب را به داخل شهرک ها انتقال داده و مدرن‌ترین تصفیه خانه فاضلاب را در شهرک صنعتی شهرضا دارد.



عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان تاکید کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته  شهرک های صنعتی، شهرک تبدیلات گازی و منطقه ویژه از آب تصفیه شده پساب فاضلاب استفاده می‌کنند که کار زیربنایی صورت گرفته است و نسل‌های مختلف می‌توانند در آینده از آن بهره‌برداری کنند. در خصوص کارهای روبنایی از جمله ساخت مدارس و حوزه‌های بهداشت و درمان و سایر موارد ورود پیدا کردیم و کارهای بسیاری صورت گرفته است.



نماینده مردم شهرضا عنوان کرد: از سال ۶۲ فاضلاب شهرضا اقدام به کار کرده است که تا سال ۹۷ در حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته  اما از سال ۹۷ تاکنون با پیگیری‌های صورت گرفته، با وجود تورم و افزایش قیمت‌ها در حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، با اجرای پروژه شهرک تبدیلات گازی و منطقه ویژه نیازی به پول دولت و همیاری ملت نخواهیم داشت و با سرمایه‌گذار خصوصی به لحاظ مسائل اقتصادی این پروژه پیشرفت خواهد داشت و در قبال آن برای انجام کارهای آنها پساب فاضلاب را اختصاص خواهیم داد.



محمودی در پایان خاطرنشان کرد: برای شهرستان دهاقان فاضلاب ایجاد شد اما صرفاً ایجاد شبکه ملاک نیست بلکه مسئله  جانمایی حوضچه‌های فاضلاب به دلیل موضوعات زیست محیطی و مسائل این چنینی است که به همت مسئولان و معتمدین شهرستان بستگی دارد تا منطقه‌ای را انتخاب کنند که کمترین شرایط آلودگی را برای شهرستان دهقان داشته باشند بنده در مسئله جانمایی دخالت نخواهم کرد./



 پایان پیام

  • کد خبر : 368827
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار