خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/06 - 09:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
قاسمی پور در جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی واحدهای تابعه وزارت اقتصاد و دارایی:

لزوم تخصیص اعتبار کافی برای توسعه راه های مریوان و سروآباد

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس گفت: یک هزار میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های حوزه راه در حوزه ارتباطی شهرستان نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، شیوا قاسمی‌پور  در جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی واحدهای تابعه وزارت اقتصاد و دارایی و بانک‌های کردستان که با حضور وزیر اقتصاد و دارایی تشکیل شد، ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار کرد: فعالیت وزیر اقتصاد حوزه‌های‌ مختلف از جمله نهضت تسهیل در صدور مجوز کسب و کارها، جلوگیری از افزایش قمیت نان، کاهش مالیات تولید، انتشار صورت مالی بانک‌ها، کاهش رانت در قیمت‌گذاری و کاهش زمان تشریفات گمرکی قابل تقدیر است.



وی با اشاره به اینکه سال گذشته 4 هزار فقره تسهیلات از منابع بانکی در مریوان پرداخت شد، گفت: انتظار می‌رود رویکرد سیستم بانکی در ارائه تسهیلات به متقاضیان اشتغال‌زایی تسهیل‌گیری باشد.



نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی خواستار رفع مشکلات مرز باشماق شد و افزود: ضعف زیرساخت‌ها، طولانی بودن صف‌های کامیون‌ها و نبود شعبه بانکی در مرز از جمله معضلات این حوزه است که امید است برطرف شود.



وی با بیان اینکه شرایط ایجاد شعبه بانکی در مرز باشماق وجود دارد، تصریح کرد: انتظار می‌رود در این راستا اقدامات لازم انجام شود.



قاسمی‌پور بر ضرورت اجرایی قانون ماده 56 تاکید و بیان کرد: وزیر اقتصاد چهار بانک عامل را موظف کنند که ماده 56 را برای جاده سنندج-مریوان اجرا کنند.



وی خواستار جلوگیری از جمع شدن موسسه قرض‌الحسنه سروآباد شد، تاکید کرد: انتطار می‌رود چنین موسسه‌ای در مریوان برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه  به مردم تخصیص یابد.



عضو مجمع نمایندگان کردستان در مجلس به وضعیت راه‌ها اشاره کرد و عنوان کرد: یک هزار میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های حوزه راه در حوزه ارتباطی شهرستان نیاز داریم./



پایان پیام

  • کد خبر : 362282
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار