خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/17 - 15:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
سنگدوینی:

فعالسازی پروژه پتروشیمی استان گلستان مهمترین مصوبه سفر رییس‌جمهور بود/کلنگ‌زنی نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد برای افزایش 500 مگاوات برق استان

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس، از فعالسازی پروژه پتروشیمی و کلنگ‌زنی نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد برای افزایش 500 مگاوات برق استان به عنوان مهمترین مصوبات حوزه انرژی دومین سفر رییس‌جمهور به استان گلستان یاد کرد.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در تشریح مصوبات سفر دوم رییس جمهور به استان گلستان، گفت: سفر اول آقای رییس جمهور چند مصوبه بزرگ داشت که یکی از آنها پروژه پتروشیمی بود که در آن حدود 40 هزار میلیارد تومان برای اوره و آمونیاک سرمایه‌گذاری شده است، این پروژه 17 سال زمین مانده بود و 95 هزار سهام‌دار داشت.  



نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آقای وزیر نفت به اتفاق معاون برنامه‌ریزی خود، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در سفر هیات دولت به این استان حضور پیدا کردند و قول دادند ظرف مدت 3 سال این پروژه به بهره‌برداری برسد.



وی تصریح کرد: 60 درصد سهام این پتروشیمی برای هلدینگ خلیج فارس است و تا حدود 3 هزار شغل ایجاد می‌کند و 80 درصد محصولی که تولید می‌کند نیز صادراتی است ضمن‌اینکه مسئولان مربوطه حاضر قول دادند که زنجیره این پتروشیمی را تکمیل کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: تکمیل پتروشیمی در استان گلستان از جمله مصوباتی بود که در طول سال‌های قبل و بعد از انقلاب تاکنون چنین پروژه‌ای با این حجم از سرمایه‌گذاری اجرا نشده است.



سنگدوینی یادآور شد: یکی دیگر از مصوبات بزرگ مربوط به این سفر مربوط به تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد بود که به حدود 500 میلیون یورو سرمایه‌گذاری نیاز داشت.



عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: این پروژه با مشارکت بنیاد مستضعفان و وزارت نیرو در حال انجام است و 500 مگاوات برق استان را افزایش می‌دهد که جای دارد از آقای رییسی، و وزرای نفت و نیرو، قوه قضاییه، آقای دکتر قالیباف، استاندار و نماینده علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی که این موضوع را پیگیری کرد، تشکر کنیم که این نیروگاه را کلنگ‌زنی کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 374174
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم