خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/24 - 13:32
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : استان ها
رحیمی مظفری:

طرح نهضت ملی مسکن در کوار،خرامه و سروستان در دست اجرا است/ پیگیری تامین بودجه و تجهیز بیمارستان های حوزه انتخابیه

عمران روستایی و شتاب در محرومیت زدایی سه شهرستان کوار،سروستان و خرامه با اجرای به موقع پروژه های حوزه مسکن،در دیدار"رحیمی مظفری" با مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛  عبدالعلی رحیمی مظفری  با اشاره به در دیداربا وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: با هدف تامین بودجه و بخشی از تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان های حوزه انتخابیه با وزیر بهداشت دیدار و رایزنی هایی انجام شد.



نماینده مردم سروستان،خرامه و کوار در مجلس  مطرح کرد:در این دیدار درخواست های بیمارستان های حوزه انتخابیه جهت تامین برخی تجهیزات ضروری به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارایه و توافقات نهایی جهت تامین این تجهیزات انجام شد.



مظفری افزود: دستگاه سی تی اسکن و یونیت دندان پزشکی جهت بیمارستان کوار، دستگاه زباله سوز اتوکلاو، اکو کاردیو گرافی و سونوگرافی پرتال جهت بیمارستان خرامه، دستگاه فیکو و میکروسکوب چشم جهت بیمارستان‌های کوار و سروستان، دستگاه الیزا، لاپاراسکوپی، اتوآنالایزر، رادیولوژی پرتابل و دی سی شوک جهت بیمارستان سروستان و تهیه تجهیزات آزمایشگاهی جهت مراکز اکبرآباد، طسوج و مظفری شهرستان کوار از جمله  تجهیزات مورد نیاز بهداشت و درمان حوزه انتخابیه است که جهت تامین آن توافقاتی با وزیر بهداشت، انجام شد. 



رحیمی مظفری،با اشاره به تامین 500 میلیارد ریال از هزینه احداث بیمارستان 200 تختخوابه ریحانه النبی شهر کوار از سوی خیرین سلامت، گفت: تقاضای تامین 200 میلیارد ریال باقیمانده جهت تامین کامل اعتبار این بیمارستان به وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی ارایه شد تا پس از بررسی منابع، این اعتبار نیز تامین شود.



 وی، افزود:در این دیدار بهسازی خانه‌های بهداشت در سطح حوزه انتخابیه و همچنین راه اندازی مجدد مرکز صدور کارت سلامت رانندگان کوار مطرح و دستورات لازم از سوی وزیر برای بررسی موضوع و بازگشایی مجدد آن صادر شد.



نماینده مردم کوار،سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی،مطرح کرد: از ابتدای شروع به کار نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی، اقدامات موثری جهت توسعه، بهسازی و نوسازی زیرساخت های پزشکی و بهداشتی حوزه انتخابیه انجام گرفته است که اگر چه به دلیل شیوع بیماری کرونا در دو سال اول، روند انجام کار و دریافت مجوزها مدتی متوقف شد اما در حال حاضر همه این اقدامات در مراحل مختلف اجرا قرار دارند و با بهره‌برداری از آنها شاهد جهش در حوزه سلامت سه شهرستان کوار، سروستان و خرامه خواهیم بود.



عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:عملیات اجرایی احداث استخر دانش آموزی کوار که پس از 10 سال از شروع به کار این پروژه با پیگیری بنده در جلب حمایت های اجتماعی شرکت فولاد پاسارگاد، سه ماه پیش از سرگرفته شد با پیشرفت خوبی همراه است.



 رحیمی مظفری،در با اشاره به بازدید از روند اجرایی این پروژه،تصریح کرد:عملیات اجرایی احداث این استخر 10 سال پیش زیر نظر اداره آموزش و پرورش آغاز شد اما در ادامه راه به دلیل عدم تامین اعتبار، این پروژه برای سال‌ها متوقف و بلاتکلیف ماند.



وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سه ماه پیش با حمایت های اجتماعی شرکت فولاد پاسارگاد در قالب احداث 13 مجموعه آموزشی، آغاز شد. استخر دانش آموزی کوار پس از راه اندازی به اداره آموزش و پرورش شهرستان واگذار می شود تا ضمن سرویس دهی به دانش آموزان به سایر شهروندان شهرستان کوار نیز خدمات رسانی کند و منبع درآمدی برای اجرای سایر برنامه های آموزشی و فرهنگی این اداره باشد.



عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس ضمن تقدیر از مجموعه مدیریت شرکت فولاد پارسارگاد و رویکرد مثبت آنها در تعهد به مسئولیت های اجتماعی و توسعه جوامع پیرامونی خود،مطرح کرد: در حال حاضر این شرکت پروژه های متعددی را با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان در سطح شهرستان کوار در دست اجرا دارد که ضمن پیگیری های مستمر جهت توسعه پروژه های مسئولیت اجتماعی آن ، در نقطه مقابل پیگیر حل و فصل مشکلات این شرکت جهت توسعه صنایع پایین دستی و تامین خوراک هستیم.



بررسی وضعیت اقدامات و پروژه های بنیاد مسکن حوزه انتخابیه در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن فارس



در دیدار عبدالعلی رحیمی مظفری با مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس، عمران روستایی و شتاب در محرومیت زدایی سه شهرستان کوار، سروستان و خرامه با اجرای به موقع پروژه های حوزه مسکن، مورد بررسی قرار گرفت شد.



رحیمی مظفری،گفت:در این نشست،مسائلی همچون پیگیری اختصاص آسفالت و قیر جهت بهسازی معابر روستایی، شتاب بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن روستایی ،تسهیل فرآیند اداری دریافت اعتبارات حمایت های اجتماعی صنعت نفت، تسریع در اجرای طرح هادی و بازنگری روستاها، بررسی معابر ورودی و خروجی برخی روستاها جهت تعریف پروژه بهسازی، تعدیل بازنگری قیمت زمین و مسکن در برخی مناطق الحاقی به طرح هادی مورد بررسی قرار گرفت.



نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تشکر از پشتیبانی بنیاد مسکن استان فارس در اجرای پروژه های مسکن در سطح حوزه انتخابیه، گفت: در این جلسه ضمن بررسی برخی مسائل و مشکلات پیش روی موضوعات گفته شده، راهکارهایی نیز ارائه و اجرای آنها در دست بررسی قرار گرفت.



وی، مسکن را یکی از مهمترین مطالبات مردم در حوزه انتخابیه عنوان کرد و گفت:طرح نهضت ملی مسکن در سه شهرستان کوار ، خرامه و سروستان در دست اجرا و اقدام است ‌و باید سرعت بیشتری بگیرد.



انتقال برج های نوری ورزشگاه شهید رحمانی اکبرآباد به محل نصب



برج های نوری ورزشگاه شهید رحمانی اکبرآباد کوار با اعتبار 15 میلیارد ریال از محل بودجه های در اختیار نماینده خریداری و به محل نصب انتقال یافت. به گزارش روابط عمومی نماینده مردم شریف شهرستان های کوار، خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی، تامین روشنایی این ورزشگاه که بخشی از اوقات فراغت جوانان و ورزشکاران شهر اکبرآباد را پوشش می دهد یکی از مطالبات مردم بود که با تامین بودجه لازم از اعتبارات در اختیار نماینده، این برج‌ها خریداری و به محل نصب انتقال یافت./



پایان پیام

  • کد خبر : 371562
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار