خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/22 - 14:31
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : استان ها
حیدری:

طرح جامع منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی با قدردانی از تلاش های فعالان عرصه رسانه است، گفت:طرح جامع منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی با قدردانی از تلاش های فعالان عرصه رسانه است، گفت: امروز زیرساخت های هیچ مرزی به اندازه مرز رسمی خسروی برای تردد زائران عتبات عالیات آمادگی کامل ندارد و سایر مرزهای ما با عراق به اندازه خسروی برای زائران امکانات ندارد.



این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: امروز استان دیاله عراق به واسطه حضور نیروهای امنیتی عراق از امن ترین استان های عراق است و تمام مقرهای گروهک های مخالف و معاند همه تحت رصد و شناسایی شده و از همین جا اعلام می کنم بهترین و راحت ترین مرز برای تردد عتبات عالیات مرز رسمی خسروی است.



وی افزود: از همه ملت مسلمان ایران دعوت می کنم که از مرز خسروی عازم عتبات عالیات شوند چون این مرز زیرساخت ها و امکانات زیادی دارد و اکنون از آماده ترین مرزها برای تردد زائران است.



نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس  با اشاره به نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در پوشش اخبار و رویدادها و واقعیات جامعه، گفت: جایگاه مطبوعات و خبرنگاران در سیاست های نظام و نقش آن ها در تبیین سیاست های جمهوری اسلامی نسبت به تمام خبرنگاران دیگر کشورها بی بدیل است و با وجود مسایل و مشکلات فراوان در راستای اعتلای سیاست های نظام تلاش می کنند و با بزرگترین امپراطوری های رسانه ای معاندان و دشمنان این آب و خاک مقابله می کنند.



حیدری در ادامه با اشاره به لایحه ۲ فوریتی سامان دهی معیشت مرزنشینان و کولبری گفت: با تصویب و عملیاتی شدن این لایحه شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، ثلاث باباجانی و پاوه از این طرح برخوردار می شوند که اکنون در مرحله اصلاح قرار دارد و پس از اصلاح به کمیسیون مربوطه خواهد رفت و پس از رفع ایرادهای وارده تا هفته دیگر قرار است در صحن علنی مجلس مطرح شود که این کار ماندگاری خواهد بود.



نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین برابر کل هفت منطقه آزاد جدید قدرت مانور از نظر جایگاه ژیوپولوتیکی در منطقه دارد، گفت: مرزهای ما آینده خوبی دارد و منطقه آزاد اثر خوبی برای رونق استان کرمانشاه دارد که از هم اکنون سرمایه گذارانی از سوریه، آلمان و عراق با مشارکت ایرانی ها اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری در این منطقه کرده اند و هم اکنون نیز طرح جامع منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.



وی گفت: مرز سومار نیز یکی از مرزهای ما است که سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ کامیون از مواکب خدماتی به زائران اربعین از این مرز عازم عراق شدند و قرار است سال آینده با توسعه زیرساخت ها و احداث مسیر تردد زائران شاهد تردد زوار نیز از این مرز باشیم.



وی از اتمام طرح گاز رسانی به روستاهای سرپل ذهاب تا مهرماه خبر داد و گفت: اکنون ۸۵ درصد روستاهای سرپل ذهاب از نعمت گاز برخوردارند و گیلانغرب نیز اکنون یکی از شهرستان های سبز به لحاظ برخورداری از نعمت گاز است ضمن اینکه رفع مشکلات آب شرب مناطق غربی استان در دستور کار است.



حیدری گفت: در حوزه آبرسانی و راه سازی و روکش آسفالت مناطق غربی کرمانشاه کارهای خوبی صورت گرفته و در حوزه سامانه گرمسیری نیز اکنون ۱۷ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی سرپل ذهاب تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند که قرار است اراضی جامانده نیز از این نعمت برخوردار شوند و با مشروب شدن ۱۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان قصرشیرین نیز از محل سامانه گرمسیری شاهد انقلابی در زمینه کشاورزی در منطقه خواهیم بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 366515
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار