خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/17 - 13:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
ذاکر بیان کرد:

ضرورت همکاری استانداران آذربایجان غربی و شرقی و وزارت راه برای تکمیل قطعه سوم آزادراه ارومیه-تبریز

نماینده مردم ارومیه در مجلس، با بیان اینکه تکمیل قطعه سوم آزادراه ارومیه-تبریز پروژه بسیار مهمی است از استانداران استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و وزارت راه و شهرسازی خواست تا نسبت به تکمیل این پروژه اهتمام جدی داشته باشند.

سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در بیان موضوعاتی که در جهت رفع مشکلات حوزه انتخابیه خود پیگیری می‌کند، گفت: تکمیل قطعه سوم آزادراه ارومیه-تبریز پروژه بسیار مهمی است و وجود این تونل می‌تواند از کشته شدن صدها انسان بیگناه جلوگیری کند اما متاسفانه 4سال است که بلاتکلیف مانده است.

وی افزود: محور آزادراهی ارومیه - تبریز با اتصال ۲ مرکز استان به یکدیگر باعث کاهش مسافت بین شهرهای ارومیه و تبریز می‌شود ‌و علاوه بر اتصال شهر ارومیه به شبکه آزادراهی کشور، به کریدور بزرگراهی غرب در داخل حوزه استحفاظی آذربایجان غربی متصل بوده و به پایانه مرزی سرو نیز دسترسی دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، در ادامه از استانداران استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و وزارت راه و شهرسازی خواست تا نسبت به تکمیل این پروژه اهتمام جدی داشته باشند.

وی با ارزیابی مثبت از روند اجرای پروژه منطقه ویژه اقتصادی ارومیه-سرو، تصریح کرد: اجرای پروژه منطقه ویژه اقتصادی ارومیه-سرو آغاز شده و به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم تا سال آینده زیرساخت‌های لازم برای آن تامین شود و این مجموعه اقتصادی مهم در اختیار مردم و سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در بیان مشکلات موجود در مسیر صادرات محصولات کشاورزی این منطقه، یادآور شد: ما در حوزه صادرات رایزنان خود را از دست داده‌ایم و اگر بتوانیم فضایی برای تعامل اتاق‌های بازرگانی و اصناف و وزارت صمت ایجاد کنیم می‌توانیم 10 میلیون تن محصولات کشاورزی خود را صادر کنیم.

عضو مجمع آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این مشکل در حالی وجود دارد که امسال حدود 150 هزار تن سیب در سردخانه‌های ارومیه مانده است و امکان صادرات آنها نیز فراهم نشده است./

پایان پیام

  • کد خبر : 378059
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار