خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/29 - 17:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
نماینده آبادان خواستار شد؛

ضرورت برخورد جدی با عاملان هتک حرمت معلم آبادانی

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی برخورد جدی با عاملان هتک حرمت معلم آبادانی را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ سید مجتبی محفوظی با حضور در منزل معلم آبادانی «ادیب فرحانی» برای عیادت، ضمن دلجویی از وی، افزود: حفظ مقام  و جایگاه شامخ معلم از وظایف وزارت آموزش و پرورش و سایر نهادهای مسئول است.



نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اتفاق ناگوار فقط هتک حرمت یک معلم نبود، بلکه هتک حرمت همه خدمتگزاران صدیق و بی‌ادعا در بدنه آموزش و پرورش است.



وی در ادامه از پیگیری دیر هنگام و عدم رسیدگی سریع به این مسئله توسط مسئولان شهرستان اظهار تأسف کرد و خواستار ورود سریع و به موقع مسئولان در صورت وقوع همچنین اتفاقات ناگواری شد.



محفوظی یادآور شد: شأن و منزلت معلمان در دهه اخیر به‌ شدت به نسبت سال‌های گذشته کاهش یافته است و دیگر شغل معلمی آن جایگاهی که قبل داشته ندارد و نگاه عمومی به معلم نیز دچار حفره‌هایی شده است که سیستم آموزشی را نیز به همراه خود به قعر این حفره خواهد برد.



وی افزود: تدوین برنامه و راهکار برای ارتقاء شأن و منزلت معلمان می‌تواند جایگاه از دست‌رفته را بازگرداند و از جذب نیروهای رانده و مانده از استخدام سایر دستگاه‌ها جلوگیری شود و علاقه‌مندان به شغل معلمی با انگیزه و سطح علمی بالا را نیز جذب کند.



محفوظی در ادامه عنوان کرد: چرا تنبیه دانش‌آموزان (که تقبیح می‌شود) رسانه‌ای می‌شود و معلم توسط بازرسی و ارزیابی عملکرد و هیئت بدوی توبیخ و گاهی منجر به اخراج همکار می‌شود و کسی هم از معلم حمایت خاصی نمی‌کند؟ اما عکس موضوع صادق نیست و برخورد با عاملان هتک حرمت به معلمان رسانه‌ای نمی‌شود و با این موضوع بدون اغماض و به‌شدت برخورد نمی‌شود.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ این اتفاق هفته گذشته در محل دبیرستان شهید باقرزاده واقع در کوی فرهنگیان آبادان رخ داده بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 357230
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار