خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/06 - 15:48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
حسین پور در جلسه شورای اداری شهرستان پیرانشهر:

شهرستان پیرانشهر دارای پتانسیل های مهم اقتصادی و استراتژیک در پیشبرد اهداف اقتصادی منطقه است

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس در جلسه شورای اداری شهرستان پیرانشهر گفت: بدون شک شهرستان پیرانشهر دارای پتانسیل های مهم اقتصادی و استراتژیک در پیشبرد اهداف اقتصادی منطقه می‌باشد که تسهیل در روند جذب سرمایه‌گذار در جهت رونق اقتصادی و بازآفرینی بخشهای مختلف صنعتی و تجاری بیش از هر زمانی احساس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت و عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی در هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان پیرانشهر حضور یافت.



این نماینده مجلس در دوره یازدهم در این جلسه به فرصت و پتانسیل های شهرستان در راستای توسعه شاخص‌های اقتصادی اشاره و گفت: بدون شک شهرستان پیرانشهر دارای پتانسیل های مهم اقتصادی و استراتژیک در پیشبرد اهداف اقتصادی منطقه می‌باشد که تسهیل در روند جذب سرمایه‌گذار در جهت رونق اقتصادی و بازآفرینی بخشهای مختلف صنعتی و تجاری بیش از هر زمانی احساس می‌شود. از این رو مسئولان باید در این زمینه، ضمن جذب سرمایه‌گذار در حوزه های مختلف نهایت توان خود را بکار گیرند.



وی افزود: شهرستان پیرانشهر در بخشهای مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی و تجاری در منطقه پیشرو می‌باشد که اگر به آنها توجه کافی شود رشد و شکوفایی اقتصادی شهرستان را شاهد خواهیم بود که تحقق تمامی این برنامه ها بدون توجه مسئولین و جذب سرمایه‌گذار در زمینه های مختلف میسر نخواهد شد.



حسین پور ضمن تلاش برای تخصیص حقابه سد کانی سیب جهت آبیاری مزارع کشاورزی شهرستان، گفت: امروز زمین های حاصلخیز کشاورزی یکی از نقاط اقتصادی مهم شهرستان پیرانشهر بشمار می‌روند که مستلزم تأمین آب جهت توسعه محصولات کشاورزی هستند و تخصیص حقابه از سد کانی سیب برای زمینهای کشاورزی بسیار حائز اهمیت و حیاتی است که اینجانب به عنوان نماینده مردم شریف پیرانشهر تمام تلاش خود را برای محقق نمودن این امر بکار خواهم گرفت.



وی در بخشی از سخنان خود به کمبود سرانه آموزشی در شهرستان پیرانشهر اشاره کرد و افزود: متأسفانه شهرستان پیرانشهر در رتبه های آخر در بین شهرستان های استان از لحاظ سرانه آموزشی قرار دارد و سرانه آموزشی هر دانش آموز در پیرانشهر حتی به یک متر هم نمی‌رسد! که این امر به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید با حرکتی جهاد گونه در راستای توسعه سرانه فضای آموزشی هم از سوی مسئولان شهرستانی و استانی و هم مسئولان ارشد آموزش و پرورش در وزارت مربوطه همراه باشد.



این نماینده مجلس در دوره یازدهم بر اجرای پروژه‌های مهم در راستای توسعه زیرساخت‌های مختلف اشاره و بیان کرد: خوشبختانه پروژه‌های خوبی در سطح شهرستان در حال اجرا هستند که بعضی از این پروژه ها با پیگیری های صورت گرفته به بهره‌برداری رسیده‌اند و برخی از این پروژه‌ها نیز از جمله احداث بزرگراه پیرانشهر-نقده، بیمارستان ۶۴ تختخوابی، ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی، فضاهای آموزشی و ... در حال اجرا هستند که با اتمام آنها توسعه شهرستان را در شاخص های مختلف شاهد خواهیم بود.



گفتنی است؛نماینده مردم سردشت و پیرانشهر  در مجلس ضمن تبریک انتصاب آقای خضر کاک درویشی به عنوان فرماندار شهرستان و تشکر از مسئولان اداری شهرستان بویژه ادارات خدمات رسان بر وحدت و همدلی تمامی مسئولان شهرستان تأکید و خواستار رفع مشکلات مردم در تمامی زمینه‌ها شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 334425
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار