خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/05 - 10:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
چراغی:

ستاد بحران و بیمه خسارت کشاورزان استان ایلام را پرداخت کنند

نماینده مردم دهلران، دره شهر و آبدانان در مجلس، گفت: مسئولین و دستگاه های ذی ربط به صورت کارشناسی و دقیق میزان خسارت تگرگ به کشاورزان ایلامی را برآورد کرده اند انتظار داریم ستاد بحران و بیمه خسارت کشاورزان را پرداخت کنند.

اسدالله چراغی نماینده مردم دهلران، دره شهر و آبدانان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان گندمکار و کشاورزان خسارت دیده، گفت: خوشبختانه 57 درصد از منابع کشاورزی و صنعتی استان ایلام در سه شهرستان حوزه حنوب این استان قرار گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دهلران، آبداران و دره شهر قطب کشاورزی استان ایلام محسوب می‌شوند، ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی اولین محصول گندم، ذرت و کلزا در جنوب استان ایلام برداشت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه درحال حاضر کشاورزان گندمکار در پرداخت مطالبات مورد بی مهری قرار گرفته اند، عنوان کرد:استان ایلام و جنوب این استان در پرداخت مطالبات در انتهای لیست قرار دارند و باتوجه به مشکلات موجود باید هرچه سریع تر دولت تمامی بدهی خود را پرداخت کند.

چراغی افزود: گندمکاران برخی از شهرها به صورت میانگین 75 درصد مطالبات خود را دریافت کرده اند و باید هرچه سریع تر باقی مانده مطالبات نیز در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

نماینده مردم دهلران، دره شهر و آبدانان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده مزارع روستاهای استان ایلام چند روز قبل از برداشت به واسطه بارش تگرگ خسارت های زیادی دیدند، تصریح کرد: مسئولین و دستگاه های ذی ربط به صورت کارشناسی و دقیق میزان خسارت ها را برآورد کرده اند انتظار داریم ستاد بحران و بیمه خسارت کشاورزان را پرداخت کنند./

پایان پیام

  • کد خبر : 382790
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار