خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/22 - 10:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
فروردین:

رنگین کمان گردشگری کشور در فیروزآباد وجود دارد/ضرورت توجه مجلس دوازدهم و دولت به ظرفیت‌های گردشگری این منطقه

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس، با بیان اینکه رنگین کمان گردشگری کشور در فیروزآباد وجود دارد ضمن تشریح آثار ثبت شده در سطح جهانی و ملی این حوزه انتخابیه، خواستار توجه مجلس دوازدهم و دولت به ظرفیت‌های گردشگری این منطقه شد.

محمدمهدی فروردین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب حوزه گردشگری حوزه انتخابیه خود، گفت: فیروزآباد در حوزه گردشگری 6 اثر اعم از قلعه دختر، پل مهر نسه، نقش برجسته تنگاب، نقش برجسته پیروزی اردوان، کاخ اردشیر بابکان و همچنین شهر گور دارد که ثبت جهانی شده‌اند.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دره هایقر فیروزآباد نیز ثبت ملی شده است، همچنین میمند خاستگاه گل محمدی و گلاب جهان است که در تقویم رسمی کشور درج شده است.

وی تصریح کرد: شهرستان‌های قیر و کارزین نیز  قطب کشاورزی محسوب می‌شوند کمااینکه در تولید مرکبات به ویژه لیموترش و لیمو شیرین رتبه اول را دارد، همچنین بهترین خرما در فراشبند تولید می‌شود.  

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: برغم اینکه رنگین کمان کشور در این حوزه انتخابیه وجود دارد اما متاسفانه به دلیل مشکلاتی اعم از ناامنی راه‌ها و زیرساخت‌های ضعیف در حوزه بهداشت و درمان و گردشگری تاکنون خدمات درخور شان مردم این منطقه ارائه نشده است.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون انتظار داریم در مجلس پیش‌رو و سال پایانی فعالیت دولت سیزدهم اقدامات مطلوبی در جهت تامین رضایت عمومی در این منطقه ارائه شود./

پایان پیام  

  • کد خبر : 378210
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار