خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/11 - 11:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
کعب عمیر مطرح کرد:

رایزنی با نخست وزیر عراق برای راه‌اندازی بازارچه مرزی در مرز چزابه

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس، با اشاره به پیگیری برای راه‌اندازی بازارچه مرزی در مرز چزابه تاکید کرد که در حال رایزنی با نخست وزیر عراق و استاندار میسان هستیم تا هر چه سریعتر این مهم محقق شود.

محمد کعب عمیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح بخشی از اقداماتی که در حوزه راه حوزه انتخابیه خود به منظور رونق اقتصادی در این منطقه انجام داده است، گفت: چهار خطه کردن جاده عبدالخان-بستان که مسیر میانبری برای تردد زائران حرم اباعبدالله الحسین(ع) و ترانزیت کالا به مرز چزابه بوده از پروژه‌هایی است که مجوز ماده 23 آن از سالیان گذشته اخذ شده و در جداول پیوست قانون بودجه 1402 هم درج شده است و امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت تهاتر نفت و میادین گازی، منابع لازم برای اجرای باند دوم این مسیر و نصب روشنایی‌های آن را نیز تامین کنیم.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی شوش از دیگر مواردی است که پیگیر جانمایی و تغییر دستگاه متولی برای آن هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ایجاد بازارچه مرزی در مرز مشترک با عراق از دیگر مواردی است که در جهت رونق اقتصادی، تجاری و اشتغالزایی این منطقه پیگیری می‌کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تاکنون مجوزهای لازم برای ایجاد این بازارچه مرزی در کشور اخذ شده است و در حال رایزنی با نخست وزیر عراق و استاندار میسان هستیم تا هر چه سریعتر این مهم محقق شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 377874
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار