خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/29 - 08:42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
متینیان مطرح کرد

دیدار و گفت و گو با وزیر راه و شهرسازی؛ پیگیری اختصاص اعتبار برای تکمیل پروژه های راهسازی رامهرمز و رامشیر

نماینده مردم رامهرمز در مجلس گفت: برای رفع مشکلات محورهای مواصلاتی حوزه انتخابیه با وزیر راه و شهرسازی گفت و گوهایی انجام شد که مقرر شده است اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه ها در نظر گرفته شود.

ابراهیم متینیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به دیدار خود با وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: در این دیدار که خیرالله خادمی و میعاد صالحی  معاونین وزیر راه و شهرسازی و تعدادی دیگر از مسئولین ارشد آن وزارتخانه نیز حضور داشتند در ابتدا با بیان مشکلات تردد مردم از جاده رامهرمز به رامشیر و سپس ماهشهر، موصوف به جاده مرگ اشاره کردم و تسریع در عملیات اجرایی احداث این جاده را از مهمترین پروژه های حوزه انتخابیه دبیان کردم.



وی با اشاره به نیاز مبرم استان خوزستان به گسترش خطوط ریلی و لزوم اتصال این استان استراتژیک به استان های مرکزی که در سالهای گذشته مورد تاکید قرار گرفت، اظهار کرد:  با توجه به نامه نگاری قبلی خود با آن وزارتخانه، ضمن تشکر از شروع مرحله اول به طول ۵۰ کیلومتر، بر آغاز قطعه دوم به طول ۳۸ کیلومتر تاکید نمود و این کار بزرگ احیا کننده ظرفیت های شهرستان رامهرمز است.



نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس با اشاره به مسکن مهر دو شهرستان گفت: مخروبه بودن و غیر قابل سکونت بودن مسکن مهر رامهرمز  دلیل افزایش بی رویه قیمت مسکن در این شهرستان است و از وزیر پیگیری خارج از نوبت این چالش استانی و حل آن را تقاضا نمودم و در ادامه نیز تکمیل فوری مسکن مهر رامشیر که پیشرفت ۷۰ درصدی داشته است را خواستار شدم و این را در جهت تنظیم مناسبتر قیمت مسکن ، ضروری اعلام کرد.



عضو کمیسیون انرژی با اشاره به مجاهدت های ایثارگران و جانبازان گرامی افزود: چندین قطعه زمین توسط این قشر شریف در سال ۸۷ خریداری شد و تا به امروز مجوز ساخت برای آنها صادر نشده است که مقتضی است هرچه سریعتر نسبت به انجام استعلامات و صدور مجوزات ساخت برای این عزیزان اقدام عاجل صورت گیرد.



متینیان با اشاره به جاده های مشکل دار روستایی موصوف به جاده های آنتنی از جمله جاده ی غرب جراحی رامشیر به طول ۳۰ کیلومتر و جاده های آنتنی شهرستان رامهرمز توجه ویژه آن وزارتخانه را در حل مشکلات تعریض، زیرسازی و آسفالت مجدد این جاده ها خواستار شد.



وی احداث برخی جاده های روستایی برای اولین بار را در جهت سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تشویق مردم به مهاجرت معکوس به روستاها دانست، اظهار کرد: در این نشست ایجاد جاده روستایی به طول ۱۰ کیلومتر برای ۴ روستای عوده، ام غزلان، ابو شنان و عداقمیس شهرستان رامشیر را خواستار شدم.



 متینیان با اشاره به تاریکی جاده های مواصلاتی و خطرات بسیار زیاد جانی و مالی اهالی مشراگه که در شب به رامشیر مراجعت می کنند، خواستار تامین روشنایی فوری جهت این مسیر پرخطر شد. ناگفته نماند که وزیر راه و شهرسازی دستورات لازم را در خصوص این مطالبات صادر کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 366969
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار