خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/25 - 15:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
محمدبیگی:

دشت قزوین در حوزه آب مظلوم واقع شده است

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: دشت قزوین در حوزه آب مظلوم واقع شده و این موضوع جمعیت استان و نیمه شمال کشور را نیز با مخاطرات جدی مواجه ساخته است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فاطمه محمدبیگی در سمینار تخصصی الگوی مشارکت مردمی در بخش‌های آب، کشاورزی و محیط زیست واقع در اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری استان قزوین اظهار کرد: قزوین موقعیت ویژه‌ای در حوزه آب دارد و از آنجایی که دو سوم جمعیت کشور در هلال شمالی قرار گرفته‌اند، چشم و امید آنها به استان ما به عنوان تنها دشت موجود در این ناحیه دوخته شده است.

وی با بیان اینکه مسوولان و مدیران باید در حوزه تامین آب به داد استان قزوین برسند، تصریح کرد: چطور می شود که ما از جنوب به دنبال انتقال آب به کویر باشیم، اما در عوض مردم مظلوم قزوین تشنه لب نظاره گر جریان آب خود به استان‌های دیگر باشند.

محمدبیگی با بیان اینکه در حوزه آب بی عدالتی صورت گرفته است، ادامه داد: این عدالت نیست که آب از سرچشمه‌های استان قزوین به سمت استان‌های دیگر منحرف شود، آن هم در شرایطی که برای تامین سه هزار میلیارد ریال اعتبار به جهت انتقال آب از سد طالقان به مهرگان درمانده هستیم و این درحالی است که استخرهای تهران پر از آب می شود اما اراضی کشاورزی و باغ‌های استان ما خشک می‌ماند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به نقش قزوین در تامین غذای ۲۰ میلیون جمعیت کشور اشاره کرد و یادآور شد: امروز به دلیل موقعیت ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی استان در تولید محصولات کشاورزی باید به دنبال تامین و توزیع مصرف آب به شکل مطلوب و بر پایه مهندسی نوین باشیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 383366
کلمات کلیدی
حمیدرضا اسکندری
خبرنگار

حمیدرضا اسکندری

آخرین اخبار