خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/06 - 12:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
زاهدی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته خبر داد:

درخواست وزیر اقتصاد از رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای حل مشکل تسهیلات زلزله‌زدگان بم

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از صدور درخواست وزیر اقتصاد از رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای حل مشکل تسهیلات زلزله‌زدگان بم خبر داد.

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به دیدار خود حجت الاسلام و المسلمین غضنفرآبادی نمایندگان استان کرمان با وزیر اقتصاد و دارایی، موضوع بخشش تسهیلات بازسازی منازل مسکونی زلزله‌زدگان بم و حل مشکل اخذ تسهیلات جدید از بانک‌های کشور مطرح و تصمیمات لازم برای حل آن اتخاذ شد.



وی افزود: دیدار با وزیر اقتصاد، سه روز پس از برگزاری مراسم یادبود جانباختگان زلزله بم در تالار فرهنگ و هنر شهر کرمان بود که تعدادی از مردم خواستار حل مشکل تسهیلات پرداختی به زلزله‌زدگان شهر بم بودند.



زاهدی بادآور شد: پس از زلزله بم، دولت جهت بازسازی منازل مسکونی این شهرستان، تسهیلاتی به مردم پرداخت کرد که تضمین این تسهیلات نیز توسط دولت انجام شد، اما اخیرا با مراجعه افراد به بانک جهت دریافت تسهیلات جدید با مشکل ثبت بدهکار بانکی در سامانه روبه رو شده اند که در دیدار با وزیر اقتصاد، این چالش مطرح و با نظر مثبت وزیر اقتصاد مقرر شد، نسبت به هم بخشش تسهیلات اعطایی و هم حل مشکل دریافت تسهیلات جدید توسط متقاضیان اقدامات لازم به عمل آید.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر اقتصاد در نامه‌ای خطاب رئیس کل بانک مرکزی خواستار مساعدت و همراهی در پرداخت تسهیلات جدید به زلزله زدگان شهرستان بم تا برطرف شدن مشکل تسهیلات قبلی بازسازی شد و در نامه دیگری خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار تامین ۵۰۰ میلیارد تومان جهت حل بخشش تسهیلات پرداختی به زلزله زدگان بم شد./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 373620
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم