خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/21 - 13:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
هاشمی:

دانش‌آموزان بیرجند از پیشینه کهن حوزه آموزش خود جا مانده‌‎اند

نماینده مردم بیرجند در مجلس، با یادآوری اینکه سومین مدرسه رسمی کشور در این منطقه تاسیس شده بود که 10 نفر از پدران علم کشور را تربیت کرده است از وضعیت نامطلوب کنونی حوزه آموزش بیرجند انتقاد کرد.

سید حسن هاشمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در انتقاد به وضعیت نامناسب حوزه آموزش حوزه انتخابیه خود برغم تاریخچه علمی ارزشمندی که به دلیل تاسیس سومین مدرسه رسمی کشور دارد، گفت: حوزه آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی قدمتی دیرینه دارد چراکه سومین مدرسه رسمی کشور یعنی شوکتیه بیرجند بعد از دارالفنون تهران و رشدیه تبریز تاسیس شد و افتخار دارد که 10 نفر از پدران علم کشور را تربیت کرده است که در سطح کشور کم نظیر هستند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شهرستان‌هایی که واقعا کم برخوردار هستند جوانان آنها از حیث رقابت در آزمون با مرکز استان با مشکل مواجه هستند کما اینکه در خصوص مدارس سمپاد دانش‌آموزان بخش درمیان باید با بیرجند رقابت کنند که قطعا در این زمینه حق آنها تضییع می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، تاکید کرد: انتظار داریم وزیر آموزش و پرورش توجه بیشتری به رفع مشکلات دانش‌آموزان و معلمان مناطق محروم و کم برخوردار داشته باشد و اصلاح فرآیند آزمون‌هایی که بین دانش‌آموزان با شرایط نابرابر برگزار می‌شود را در دستورکار قرار دهد./

 

پایان پیام

  • کد خبر : 383182
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار