خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/19 - 11:44
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : استان ها
موسوی‌زاده:

خوزستان قابلیت تبدیل شدن به مرکز توریست درمانی را دارد/ خوزستان با کمبود ۷ هزار نیروی معلم مواجه است

نماینده مردم اهواز باوی، حمیدیه و کارون در مجلس دوازدهم نزدیکی ایران به کشور عراق را فرصتی استثنایی در حوزه جذب گردشگر سلامت دانست و گفت: خوزستان با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که دارد می‌تواند به مرکز توریست درمانی تبدیل شود، از وزارت بهداشت و درمان گرفته تا وزارتخانه گردشگری باید به این مهم توجه داشته باشند.

سید محسن موسوی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص کمبودهای حوزه انتخابیه خود، گفت: شاهراه جنوب به شمال یکی از مسیرهای اقتصادی کشور محسوب می‌شود که از بندر امام خمینی(ره) خوزستان آغاز و به پایتخت منتهی می‌شود؛ لازم و ضروری است این مسیر توسعه پیدا کرده و از امنیت لازم برخوردار شود، جلساتی با وزیر راه و شهرسازی در خصوص این مهم برگزار شد امیدواریم خروجی آن به نتایج مطلوبی ختم شود.

نماینده مردم اهواز باوی، حمیدیه و کارون در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه شاهراه جنوب به شمال علاوه بر تردد خودروهای داخلی مسیری در جهت حرکت خودروهای عراقی برای انتقال کالا هستند، افزود: در حادثه سیل سال ۹۸ بسیاری از مسیرهای مواصلاتی روستاهای خوزستان از بین رفت که متاسفانه بعد از گذشت چند سال از وقوع سیلاب مخرب در جنوب کشور شاهد ساخت و ساز آنها نیستیم.

موسوی زاده نزدیکی ایران به کشور عراق را فرصتی استثنایی در حوزه جذب گردشگر سلامت دانست و یادآور شد: خوزستان با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که دارد می‌تواند به مرکز توریست درمانی تبدیل شود، از وزارت بهداشت و درمان گرفته تا وزارتخانه گردشگری باید به این مهم توجه داشته باشند؛ خوزستان در ایام خاصی همچون محرم و اربعین حسینی میزبان زائرین مختلف است و پررنگ شدن توریست درمانی در این استان هم به نفع بومیان منطقه و هم به جهت گردشگری سلامت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه خوزستان در حال حاضر به استان‌هایی همچون ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان و بوشهر خدمات درمانی ارائه می‌دهد، تصریح کرد: لازم و ضروری است دولت در حوزه بهداشت و درمان توجه ویژه‌ای به استان خوزستان داشته باشد، امیدواریم دولت چهاردهم که رئیس جمهور آن در دورانی نه چندان دور وزیر بهداشت بوده در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه شرایط خوزستان به لحاظ آب و هوایی در وضعیت خاصی قرار دارد بسیاری از نیروهای مشغول در آموزش و پرورش بعد از گذشت زمان به دلایل متعدد همچون کمبود امکانات، انتقالی گرفته و به استان‌های دیگر مهاجرت می‌کنند، تصریح کرد: شرایط ثبات پایداری در آموزش و پرورش باید فراهم شود و دولت باید وضعیت آموزشی در خوزستان را به دلیل موقعیت جوی حاکم در آنجا توسعه دهد، به دلیل گرمای طولانی مدت در روزهای بهار نشستن در کلاس برای دانش آموزان به ویژه در زمان بعد از ظهر بسیار سخت است.

موسوی زاده با بیان اینکه باید تعداد مدارس در خوزستان افزایش، داشته باشد، تصریح کرد: کمبود مدرسه در استان خوزستان منجر شده تا آموزش بازدهی پایینی داشته باشد، رسیدن به این مهم نیازمند ساخت مدارس و استخدام نیروهای بیشتر در این استان جنوبی کشور است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین معلم برای خوزستان امری مهم و ضروری است، اظهار کرد: کمبود ۷ هزار نیروی معلم و ۳ هزار و ۵۰۰ سرایدار از دغدغه‌ها و چالش‌های جدی آموزش و پرورش خوزستان است. جبران کمبود معلم در خوزستان باید توسط وزارتخانه آموزش و پرورش در دستور کار قرار بگیرد؛ استفاده از معلمان ‌ بازنشستگان فرهنگی در آموزش مورد استقبال بازنشستگان استانی قرار نگرفت، بی تردید در سال تحصیلی آینده با کمبود معلم مواجه خواهیم شد./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 380394
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار