خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/22 - 13:45
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : استان ها
حسینی:

خدابنده نقش مهمی در اقتصاد حمل و نقل کشور دارد/این شهرستان در سند ترابری کشور به عنوان مرکز آماد معرفی شده است

نماینده مردم خدابنده در مجلس، ضمن تشریح پروژه‌های اجرا شده در جهت تسریع حمل و نقل جاده‌ای این منطقه افزود: شهرستان خدابنده در سند ترابری کشور به عنوان مرکز آماد معرفی شده است که نقش مهمی در اقتصاد حمل و نقل دارد.

سید البرز حسینی در  گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به بخشی از اقداماتی که در حوزه راه و شهرسازی حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: شهرستان خدابنده با جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر و 5151 کیلومتر مربع وسعت یکی از شهرستان‌های بزرگ منطقه شمال غرب کشور است که در استان زنجان قرار دارد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این منطقه جغرافیایی به لحاظ اقتصادی می‌تواند یک جهشی در جهت توسعه کشور ایجاد کند، همچنین می‌تواند بخشی از ترافیک کشور را از شمال غرب به سمت مرکز، شمال شرق و شمال کشور انتقال دهد که با این اقدام زمان سفر از این مناطق حدود یک ساعت و چهل و پنج دقیقه تا دو ساعت کوتاهتر می‌شود که این موضوع در حوزه اقتصاد حمل و نقل حائز اهمیت است.

وی در بیان برخی پروژه‌های اجرا شده در این منطقه، تصریح کرد: کریدور اصلی را که احداث باند دوم یا بزرگراه سلطانیه-قیدار-کبودراهنگ بود را برای 4 قطعه از آن با استفاده از ظرفیت قانونی ماده 56 مبلغ 250 میلیارد تومان منابع مالی لازم تامین شد و قطعه‌های 2 و 4 آن تقریبا بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

حسینی خاطرنشان کرد: رفع نواقص کنارگذر شهر قیدار از دیگر اقداماتی بود که انجام و این پروژه افتتاح شد و قطعه پنجم آن نیز به مناقصه رفت و تاکنون حدود 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ضمن اینکه بخشی از منابع مالی لازم برای این پروژه به مبلغ 230 میلیارد تومان از طریق قانون بودجه 1401 و بخشی نیز به مبلغ 250 میلیارد تومان از محل ماده 56 با مشارکت 3بانک تامین شد.

وی افزود: این کریدور محور اصلی و ستون فقرات حوزه حمل و نقل است که تعیین تکلیف شد و امیدواریم در فصل آتی 2 قطعه آن به طور کامل به اتمام برسد، ضمن اینکه برای قطعه 5 آن نیز در بودجه 1403 مبلغ 130میلیارد تومان تعیین شده است که می‌تواند پیشرفت بالای 95 درصدی این پروژه را رقم بزند.

حسینی بیان کرد: از آنجایی‌که محورهای مواصلاتی این منطقه وضعیت مطلوبی ندارند یکسری محورهایی داریم که ما را به 5 استان مجاور متصل و از حیث حمل و نقل زمان سفر را کوتاه می‌کنند که در این راستا از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور 12 پروژه تعریف کردیم که بالغ بر 210 میلیارد تومان ارزش آنها است و ورودی‌های شهرهای سجاس، قیدار و زرین‌رود و ورودی و خروجی شهر گرماب به سمت غار کتله خور که یک مرکز توریستی است چهار باند می‌شوند کمااینکه قراردادهای آنها منعقد شده است و اغلب تاکنون بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: یک محور هم ابهر-قیدار به خورخوره بیجار است که ماده 23 آن اخذ شده است و برای باند دوم آن هم به مسافت 32 کیلومتر قراردادی منعقد شده است که 7 کیلومتر آن آماده آسفالت است.

وی افزود: یکی دیگر از پروژه‌های مهم این منطقه از حیث زیرساختی محور محمودآباد از سه راه آبی سفلی به سمت شهرستان‌های آوج و آبگرم استان قزوین است که در 40کیلومتر از آن باند دوم احداث شد و برای 20 کیلومتر ابتدایی قطعه اول آن قرارداد منعقد شد که 8 کیلومتر از آن آماده آسفالت است.

عضو مجمع نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با این اقدامات شاکله حوزه حمل و نقل این منطقه در سه سال گذشته تقریبا تعیین تکلیف شده است، ضمن‌اینکه پروژه‌های سطح شهرستان عمدتا کاربرد ملی دارند چراکه روزانه برای حدود 70 هزار سفر می‌توانند از استان همدان ترافیک را به طور عرضی به سمت مرکز وشمال کشور انتقال دهند به همین دلیل شهرستان خدابنده در سند ترابری کشور به عنوان مرکز آماد معرفی شده است که نقش مهمی در اقتصاد حمل و نقل کشور خواهد داشت. /

پایان پیام

  • کد خبر : 378233
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار