خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/17 - 17:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
جمیری:

تعرفه صید ماهی و میگو در خلیج فارس اصلاح می شود

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس گفت: تعرفه صید ماهی و میگو در خلیج فارس اصلاح می شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم درپی مطالبه صیادان استان بوشهر نسبت به کاهش تعرفه ها، گفت: با توجه به ضعف جدی زیرساختهای صیادی برای این قشر زحمتکش و هزینه‌های بالای آنان در برابر درآمد ناچیز، افزایش فوق تصور تعرفه های مصوب برای صید ماهی و میگو موجب رنجش خاطر صیادان عزیز شده است.



جمیری با اشاره به مکاتبه و پیگیری های صورت گرفته شده با معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ملی شیلات، افزود: سازمان ملی شیلات ایران بعنوان متولی اصلی تعرفه‌گذاری صید ماهی و میگو باید این روند تعرفه‌گذاری را تصحیح کند و نسبت به تخفیف حداکثری تعرفه ها اقدام کند.



رئیس سازمان شیلات ایران در پاسخ به پیگیری های نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم طی نامه ای از اصلاح تعرفه ها خبر داد و گفت: مبنای محاسبه تعرفه پروانه صید بر اساس مفاد قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی و آئین نامه اجرایی آن است اما با توجه به درخواست نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم مراتب در دستور کار قرار گرفت.



حسینی ادامه داد: پیش بینی لازم برای کاهش نسبی مبالغ تعرفه پروانه صید متناسب با ملاحظات تخصصی و اجتماعی مربوطه صورت گرفته که متعاقباً مبالغ اصلاحی ابلاغ خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 369536
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار