خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/29 - 08:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
حق وردی مطرح کرد

تصویب انتقال ۳۰ میلیون متر مکعب آب شرب تصفیه شده رودخانه کرج از تصفیه خانه شماره ۶ تهران

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس گفت: انتقال ۳۰ میلیون متر مکعب آب شرب تصفیه شده رودخانه کرج از تصفیه خانه شماره ۶ تهران با اعتبار ۸۸۰ میلیارد تومان در سازمان برنامه و بودجه کشور تصویب گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حسین حق وردی نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد با وزیر نیرو ، معاونین ایشان ، مسئولین آب منطقه ای و آب و فاضلاب کشور ، بازدید میدانی مسئولین مربوطه من جمله مسئول حوزه آبریز فلات مرکزی و احقاق حقابه به میزان ۳۰ میلیون لیتر مکعب با دستور معاون آب و آبفای وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و پیگیری های مستمر جهت ایجاد ردیف بودجه ملی و تصویب در کمیسیون های مربوطه  و با همکاری مسئولین استانی و شهرستانی این اتفاق بسیار مهم انجام گردید.



وی افزود:پس از احداث سد امیر کبیر در سال ۱۳۴۰ مهمترین مطالبه مردم ساکن پایین دست بهره مندی از حقابه خدادای خود از رودخانه کرج بوده که پس از سالها تلاش مستمر انتقال آب شرب با کیفیت (۳۰ میلیون متر مکعب) با اجرای خط انتقال از تصفیه‌خانه شماره ۶ تهران در سازمان برنامه و بودجه کشور تصویب و با پیگیری ها ردیف اعتباری در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی پادار گردید.



این نماینده مجلس در دوره یازدهم با اجرای این پروژه حیاتی مشکل آب شرب شهر های شهرستان های شهریار و ملارد به میزان قابل توجهی حل خواهد شد. لازم به ذکر است انتقال آب شرب به شهرستان قدس و شهر باغستان در سال گذشته افتتاح گردید و خط انتقال آب شرب به شهرهای صباشهر ، شاهدشهر و فردوسیه در حال اجرا می باشد که طی ماه‌های آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 360315
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم