خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/26 - 14:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
شهرکی:

تبدیل معادن جانجا به بزرگترین تولیدکننده مس در سایه حمایت وزیر صمت میسر می‌شود

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس، از معادن مس جانجا به عنوان یکی از مهمترین ذخایر معدنی سیستان یاد کرد که در صورت توجه به آن می‌تواند در آینده‌ این منطقه را به بزرگترین تولیدکننده مس تبدیل کند.

فرهاد شهرکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به معادن مس جانجا به عنوان یکی از مهمترین ذخایر معدنی منطقه سیستان، گفت: در چند سال اخیر معادن مس جانجا در شمال سیستان کشف شد که دارای ذخایر معدنی بسیار ارزشمندی است اما متاسفانه گلایه‌ای که داریم این است که تامین منابع ملی در حوزه معادن این منطقه سرعت نامطلوبی دارد و به امید مردم ضربه زده است.

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر به این ذخیره قابل توجه مس که توجه بسیاری را به سمت جنوب شرقی کشور کشانده است به طور جدی توجه شود قطعا استفاده بهینه از این ظرفیت ارزشمند می‌تواند در آینده‌ این منطقه را به بزرگترین تولیدکننده مس تبدیل کند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: بی‌تردید وجود معادن جانجا چراغ‌های بسیار کم سویی است که در این منطقه باقی مانده است چراکه عدم تامین منابع مالی مناسب باعث کندی روند فعالیت‌ها در این حوزه شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته به تازگی وزیر صنعت، معدن و تجارت سفری به سیستان داشتند و جای تشکر دارد که سفر به این منطقه را در اولویت برنامه‌های خود قرار داد و انتظار داریم رفع چالش‌های حوزه صنعت و معدن این منطقه را نیز در اولویت قرار دهد./

پایان پیام

  • کد خبر : 383459
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار