خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/15 - 14:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
پاک فطرت مطرح کرد:

تبدیل رویای راه‌اندازی راه‌آهن بوشهر-شیراز-عسلویه به واقعیت

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس، با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن بوشهر-شیراز-عسلویه که در گذشته تنها در حد حرف مطرح بوده است را عملیاتی کرده است، اجرای این پروژه را عاملی موثر در جهت رونق اقتصادی، حمل و نقل و ایمنی جاده‌های این منطقه دانست.

علیرضا پاک فطرت در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بخشی از اقداماتی که در حوزه راه و حمل و نقل حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: تاکنون بیش از یک میلیون تن آسفالت در جهت ایمن‌سازی راه‌های مناطق روستایی و محروم این منطقه و تسهیل عبور و مرور همشهریان ریختیم.  

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: راه‌آهن بوشهر-شیراز-عسلویه از دیگر پروژه‌هایی بود که در گذشته تنها پیرامون آن صحبت شده بود و ما توانستیم آن را عملیاتی کنیم و امروز 12 پیمانکار در 12 قطعه در این مسیر مشغول به کار هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در بیان نحوه تامین اعتبارات لازم برای اجرای این پروژه، یادآور شد: بودجه این پروژه دولتی نبوده و برای اولین بار در کشور وزیر نفت و معاون اول رییس جمهور با اذن رهبری شرایطی را فراهم کردند که پیمانکاران بتوانند نفت بفروشند و درآمد حاصل از آن را تا سقف 5 میلیارد دلار برای اجرای تعدادی از پروژه‌ها هزینه کنند که راه‌آهن بوشهر-شیراز-عسلویه یکی از این پروژه‌ها است.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قطعا اجرای این پروژه نقش مهمی در رونق اقتصادی، حمل و نقل و ایمنی جاده‌ها دارد چرا که راه‌اندازی حمل و نقل ریلی باعث کاهش بار ترافیکی در جاده‌ها و خسارات ناشی از تصادفات خواهد شد./

پایان پیام

  • کد خبر : 376203
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار