خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/17 - 14:31
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
ورناصری:

تامین اعتبارات تکمیل شهرک حضرت ولیعصر (ع ) از طریق وزارت نفت و راه و شهرسازی پیگیری شد

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین ستاد بحران استانداری پیگیری‌های لازم را برای تکمیل واحدهای مسکونی، تکمیل خیابان‌ها، معابر و ... در شهرک حضرت ولیعصر (ع ) و تامین اعتبارات مورد نیاز از طریق وزارت نفت و راه و شهرسازی و همچنین بنیاد مسکن کشور را به عمل آوردند.

علیرضا ورناصری قندعلی نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین اقدامات صورت پذیرفته در حوزه انتخابیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت: نشستی با مسئولان ستاد بحران کشور و بنیاد مسکن استان در برای بررسی آخرین وضعیت مناطق زلزله زده شهرستان‌های مسجدسلیمان و اندیکا برگزار شد.



نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی ،هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلساتی با حضور فرمانداران و استاندار چهار حوزه انتخابیه در خصوص راه‌های مواصلاتی، افزود: نوسازی جاده اهواز به مسجدسلیمان و جاده مسجدسلیمان به چهارمحال بختیاری و گدار در مسیر لالی به آرپناه از جمله موضوعاتی بود که در این نشست به صورت جزئی بررسی شد. 



وی در ادامه با اشاره به تکمیل شهرک امام رضا علیه السلام، یادآور شد: با توجه به مکاتبه‌ای که با  وزیر کشور داشتیم، مقرر شد سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور از کمک‌های بلاعوض بودجه‌های عمرانی و نیز تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای تکمیل واحدهای مسکونی شهرک مذکور استفاده کند و همچنین برای تحقق هر چه سریع‌تر نتایج مکاتبه وزیر کشور به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام شود تا پیگیری‌های لازم از طریق استانداری صورت گیرد .



 عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آماده سازی و تسطیح زمین تعیین شده برای احداث شهرک امام حسین(ع) و برآوردهای لازم از طریق بنیاد مسکن در نظر گرفته شد، اظهار داشت: مقرر شد اداره کل بحران استانداری خوزستان برای تامین اعتبار مربوط به سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور تلاش کنند؛ لازم به ذکر است که شهرک امام حسین (ع) برای جابجایی واحدهای مسکونی در معرض خطر،  باید تمهیداتی داشته باشند.



وی با بیان اینکه تپه‌های رانشی مسجدسلیمان و مطالعات مربوطه از طریق شهرداری مسجدسلیمان انجام و نتیجه برای اقدامات بعدی به مدیریت بحران استانداری خوزستان گزارش شد، تاکید کرد: سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین ستاد بحران استانداری پیگیری‌های لازم را برای تکمیل واحدهای مسکونی، تکمیل خیابان‌ها، معابر و ... در شهرک حضرت ولیعصر (ع ) و تامین اعتبارات مورد نیاز از طریق وزارت نفت و راه و شهرسازی و همچنین بنیاد مسکن کشور به عمل آوردند، برای تامین اعتبار احداث و بازسازی ۱۹۵ واحد مسکونی تخریب شده و خسارت دیده در زلزله سال 1400 شهرستان اندیکا (علاوه بر ۹۸۰ واحد مصوب قبلی) از طریق سازمان مدیریت بحران کشور برای اعلام به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و در نهایت به تصویب رساندن این موضوع در هیات دولت، پیگیری‌های لازم انجام پذیرفته است.



ورناصری در ادامه تصریح کرد: توجه به ارزیابی صورت گرفته توسط سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان مبنی بر تخریب و خسارت به تعداد ۱۵۰۰ واحد نگهداری دام در شهرســتان اندیکا در جریان زلزله سال ۱۴۰۰ برای بازسازهای حدود 600 واحد از آنها، تامین اعتبار مجدد و در مورد مابقی واحدهای دامی تخریبی (۹۰۰واحد باقی مانده) پیگیری لازم توسط سازمان مدیریت بحران و تامین اعتبار از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور انجام پذیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 374165
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم