خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/20 - 07:55
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
محسنی بندپی با هشدار نسبت به آتش سوزی‌های جنگل‌های هیرکانی مطرح کرد:

بی‌توجهی به زیست بوم مناطق عواقب جبران ناپذیری دارد/ مدیران شایسته برای حفاظت از طبیعت بگمارید

رییس مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس یازدهم با بیان اینکه بی توجهی به زیست بوم منطقه عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت؛ گفت: در کشورهای توسعه یافته نه تنها به منابع طبیعی توجه ویژه‌اى می‌شود بلکه تلاش در گسترش آن نیز دارند، با توجه به افزایش جمعیت لازم و ضروری است که محیط زیست از همه جهت حفظ و نگهداری شود.

محسنی بندپی

محمد علی محسنی بندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد هشدار سازمان منابع طبیعی نسبت به نصف شدن جنگل‌های هیرکانی در 50 سال آینده، گفت: آمار عنوان شده از نظر کمی و کیفی جنگل‌های هیرکانی را در بر می گیرد و به لحاظ کمی امکان دارد تجاوزات عمدی صورت پذیرید، از طرف مسئولان مربوطه سازمان محیط زیست و سازمان منابع جنگلداری و آبخیزداری باید اقداماتی انجام شود، هر چند امروز این نظارت‌ها بیش از هر زمان دیگر اتفاق می‌افتد.

نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حصار کشی اطراف جنگل‌های هیرکانی،افزود: بنچمارک‌های کار برده شده در جنگل‌های هیرکانی اجازه کاهش کمی آنها را نمی‌دهد، دیوار کشی مقیاس جنگل‌های شمال به ویژه هیرکانی را مشخص می‌کند.حصارهای کشیده شده در اطراف جنگل‌ها منجر می‌شود تا کمتر کسی به آنها دست درازی کند.

رییس مجمع نمایندگان استان مازندران با انتقاد از آتش سوزی مکرر جنگل‌ها به صورت عمدی و غیرعمدی، یادآور شد: در برخی از موارد شاهد آتش سوزی بخش وسیعی از جنگل‌های نامبرده شده بودیم، وجود امکانات مناسب برای اطفای حریق از هلیکوپترهای مجهز تا نیروی انسانی کافی جزو ضروریات لازم حفظ و نگهداری مراتع سبز و جنگل‌ها است.

عضو هیات رییسه بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آفت‌های درختی از بیماری درختان مختلف است که جنگل‌های کشور را تهدید می‌کند؛ باید با مطالعات علمی این مهم مورد توجه قرار بگیرد تا کمتر شاهد نابودی جنگل‌ها در قلب محیط زیست باشیم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بی توجهی به زیست بوم منطقه عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت؛ تاکید کرد: در کشورهای توسعه یافته نه تنها به منابع طبیعی توجه ویژه‌اى می‌شود بلکه تلاش در گسترش آن نیز دارند، با توجه به افزایش جمعیت لازم و ضروری است که محیط زیست از همه جهت حفظ و نگهداری شود.

محسنی بندپی با انتقاد از ضعف فرهنگسازی در حفظ و نگهداری محیط زیست؛ یادآور شد: خارج از تمام قانون‌گذاری‌ها و کم و کاستی، نگهداری محیط زیست مهمترین اصل است، اگر آموزش درستی صورت پذیرد بی تردید نگهداری از درختان یک اصل در وجود بشر می‌شود.

وی با بیان اینکه الزامات قانونی بخش دیگر حفظ و نگهداری جنگل‌ها است؛ افزود: مسئله اصلی اینجاست که چه میزان مدیران شایسته و کاردان برای حفاظت از محیط زیست گمارده می‌شوند؟ این مهمترین اصل است که باید مد نظر قرار بگیرد؛ متاسفانه امروز در بسیاری از امور کسانی بر صندلی ریاست و وزارت تکیه می‌‌زنند که یک روز هم سابقه مدیریت نداشته‌اند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه الزامات قانونی موضوعی چند وجهی است، خاطر نشان کرد: علاوه بر ملزومات قانون برای حفظ و نگهداری از طبیعت ما نیازمند نیروهای کافی برای پیشگیری و اجرای آنها هستیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 376328
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار