خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/18 - 14:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
سنگدوینی:

بیمارستان 600 تخت‌خوابی گلستان بعد از 15 سال 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد/ضرورت ورود جدی دولت به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه درمان این استان

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس، ضمن انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به حوزه بهداشت و درمان استان گلستان گفت: نیاز مبرم این استان به ساخت بیمارستان می‌طلبد که یا دولت منابع بیشتری را برای تکمیل پروژه‌های درمانی تخصیص دهد یا این پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از وضعیت حوزه بهداشت و درمان استان گلستان، گفت: استان گلستان از نظر درآمد سرانه بسیار عقب بوده و 50 درصد متوسط سرانه کشور را دارد و یکی از استان‌های محروم کشور محسوب می‌شود به ویژه در حوزه بهداشت و درمان نیاز به توجه جدی دارد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه بیمارستان‌های مرکز استان گلستان اعم از کودکان، صیاد و ... از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده و در شان مردم این استان نیستند بنابراین دولت باید توجه ویژه‌ای به حوزه بهداشت و درمان این منطقه داشته باشد.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان، تصریح کرد: بیمارستان 600 تخت‌خوابی آیت‌الله طاهری که در گذشته قرار بود 250 تختخوابی باشد یکی از بیمارستان‌هایی است که بعد از گذشت 15 سال از آغاز ساخت آن هنوز تکمیل نشده و تاکنون تنها 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. همچنین بیمارستان کودکان طالقانی از دیگر پروژه‌هایی است که بعد از گذشت دو سال هنوز تکمیل نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون تعداد بیماران در استان گلستان در حالی افزایش یافته است که هزینه‌های درمان، بستری و تامین دارو بسیار بالاست و هرچند بیمه سلامت اقدامات ارزشمندی در این منطقه انجام داده تاجاییکه 12 میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده است اما به دلیل اینکه بخشی از جمعیت این استان تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی قرار داشته و بخشی هم توانایی مالی مطلوبی ندارند در تامین هزینه‌های درمان با مشکلات جدی مواجه هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: نیاز مبرم این استان به ساخت بیمارستان می‌طلبد که یا وزارت بهداشت و درمان منابع بیشتری را برای تکمیل پروژه‌های درمانی این منطقه دراختیار قرار دهد یا دولت این پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند تا روند تکمیل آنها تسریع شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 376864
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار